گوگل در مقابل درخواست دولت براي جاسوسي و سانسور از طريق اين مرورگر وب مي ايستد.

 به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگارن، غول جستجو و اطلاعات 2 سال پيش شروع به انتشار داده ها در خصوص بمباران درخواست هاي دولت ها در خصوص اطلاعات کاربران از جمله ليست جستجوها، لينک ها و ايميل هاي خصوصي شهروندان کرد.
 بر اساس اين گزارش، مسئله بسيار نگران کننده  در اين مورد اينست که بسياري از اين درخواست ها براي بررسي مسائل جدي امنيت ملي نبوده و تنها براي دريافت حق السکوت و يا نظارت بر گروه هاي سياسي داخلي و خارجي درخواست شده اند.
هم اکنون گوگل در صدر جدول حذف مطالب دولت ها قرار دارد که برخي دلايل آن را افترا به دولت و نقض قوانين محلي در سخنراني هاي ضد دولتي شامل مي شود.



 اين گزارش حاکيست؛ دولت آلمان پس از ايالات متحده آمريکا بيشترين ميزان درخواست حذف مطالب را با 60 درخواست از يک هزار و 304 مطلب يعني 80 درصد حذفيات از سوي دادگاه آلمان و 43 حذف از 418 مطلب يعني 72 درصد حذفيات از سوي دولت آلمان را داراست.
آمريکا نيز با 117 درخواست حذف از 3 هزار و 851 مطلب توسط دادگاه و 70 درخواست از 2 هزار و 341 مطلب توسط دولت اين کشور مقام اول درخواست حذف را به خود اختصاص داده است. همچنين اين دولت تاکنون درخواست هاي بسيار زيادي براي حذف کليه اطلاعات شخصي برخي کاربران گوگل داشته است./ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار