وزير دفاع اتريش اظهار داشت: وزراي دفاع 6 كشور كوچك اروپايي توافق كردند " يك صدا" در بروكسل حاضر شوند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري شين هوا ؛ "نوربرت دارابوس"، وزير دفاع اتريش اظهار داشت: وزراي دفاع 6 كشور كوچك اروپايي در مورد همكاري‌هاي نظامي به توافق رسيدند.

وي اظهار داشت: كشورهاي اتريش، لهستان،‌ كرواسي،‌ جمهوري چك،‌ اسلووني و اسلوواكي با توافق در مورد اين موضوع از اين به بعد با يك صداي واحد در بروكسل خواهند بود.

دارابوس خاطرنشان كرد: ما در تمامي حوزه‌ها به توافق رسيديم. ما يك صداي مشترك پيدا كرديم و همچنين درباره نقش خود در اتحاديه اروپا توافق كرده‌ايم.

دارابوس گفت: حضور سربازان اتريش در غرب بالكان كه درگير ماموريت در بوسني و كوزوو هستند، بايد ادامه پيدا كند و خروج زودهنگام مي‌تواند تلاش آ‌ن‌ها را هدر دهد.

تمامي كشورهاي شركت‌كننده در اين گفت‌وگوها موافق بودند كه ماهيت تهديدها در اروپا تغيير يافته و ارتش‌ها و تانك‌ها متعلق به گذشته هستند و اينكه در حال حاضر تروريسم و حملات سايبري از جمله چالش‌هاي جديد هستند.

وي افزود: عدم بودجه نظامي كافي هم‌اكنون يكي از مشكلات بسياري از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا است و همكاري اين كشورها ضروري است و مي‌تواند باعث صرفه‌جويي صدها ميليارد يورويي براي كل نيروهاي نظامي اروپا شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار