محققان با اضافه کردن يک ژن DNA توتون و تنباکو به واکسن ضد ايدز و ضد آبله دست پيدا کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مولکولهاي ضد ايدز، واکسنهاي ضد آبله، بتاکارتون، تنباکو و توتون مي تواند تبديل به يک نظام زيستي براي توليد مولکول از مکمل هاي دارويي و غذايي باشد.

اين ابتکار که توسط محققان در ناپل که با تمرکز بر توتون و تنباکو به عنوان يک نظام مولکولي از مولکولهاي دارويي گياهي که قابل خوردن نيستند، بدست آمده است، بنابراين برنامه  که براي انسان و حيوانات مفيد است. اين گياهان به راحتي قابل کشت و تبديل توسط مهندسي ژنتيک هستند تا گياهان تراريخت را بدست آوردند.

مولکول ضد ايدز، پژوهشگران در شوراي تحقيقات ملي CNR و موسسه پاسکال گياه توتون تراريخت با قرار دادن يک ژن در DNA اين گياه از ويروس HIV براي توليد يک پروتئين به نام Gag استفاده مي کنند.

در حال حاضر در آزمايشگاه اين دارو بر روي موشها به عنوان دارويي ضد ويروس HIV استفاده مي شود.

واکسن ضد آبله، گياه تنباکو که يک نظام زيستي واکسينه اي را نشان مي دهد با اضافه کردن يک ژن آبله به تنباکو و مطالعه اين ماده مخدر به منظور توليد يک واکسن ضد آبله استفاده البته آبله ريشه کن شد و پژوهش هايي انجام شده اما توضيح مي دهند که چون آبله به عنوان يک بيماري توسط بيوتروريسم در نظر گرفته شده است و مزاياي گرفتن واکسن گياهان آنست که واکسن گياهي ارزان تر است و هيچ عوارض جانبي مضر براي انسان ندارد.

*مکمل هاي غذايي: تنباکو مي تواند به عنوان مکمل غذايي با قرار دادن يک ژن در DNA تنباکو و توتون نوعي باکتري بدست آورد که مي تواند توليد بتاکارتون را در گياهان افزايش دهد.

*واکسن سياه زخم و آنتي بادي هاي ضد پوسيدگي دندان: ايالات آمريکا در حال تحقيق بر روي پروژه اي است که از گياهان توتون و تنباکو براي توليد ضد ويروس ها، واکسن سياه زخم، آنتي بادي هاي ضد پوسيدگي دندان و سرطان استفاده مي کنند.

از يک هکتار گياه توتون و تنباکو مي توان 50 کيلوگرم آنتي بادي هاي ضد پوسيدگي، 900 ميليون دوز از واکسن ضد سياه زخم و 19 کيلوگرم پروتئين ضد سرطان را توليد کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار