دعوتنامه نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران تسليم رئيس شوراي رياست جمهوري بوسني و هرزگوين شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در ملاقات علي اصغر خاجي فرستاده ويژه احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان و معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه با باقر عزت بگوويچ رئيس شوراي رياست جمهوري بوسني و هرزگوين، دعوتنامه نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران تسلیم وي گرديد.

 در اين ديدار، خاجي ضمن اشاره به مشكلات و چالش هاي موجود در نظام بين الملل، جنبش عدم تعهد را به عنوان دومين تشكل جهاني بعد از سازمان ملل فرصتي براي تقويت چند جانبه گرايي در راستاي استقرار صلح پايدار و همچنين گسترش همكاري هاي جنوب دانست.

وي در ادامه با يادآوري حمايت جمهوري اسلامي ايران از بوسني و هرزگوین، در خصوص همكاري هاي دو كشور افزود: مناسبات دوستانه ميان جمهوري اسلامي ايران و كشور دوست، بوسني و هرزگوين، از ظرفيت هاي وسيع و متنوعي به ويژه در حوزه هاي اقتصادي و فرهنگي برخوردار بوده لذا در بهره گيري از اين ظرفيت ها محدوديتي وجود ندارد.

باقر عزت بگوويچ نيز با اشاره به حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران و تاكيد بر جايگاه خاص جمهوري اسلامي ايران نزد مردم كشورش، از گسترش مناسبات دوستانه دو كشور استقبال کرد.

رئيس شوراي رياست جمهوري بوسني همچنين ضمن تشكر از دعوت به عمل آمده در مورد مسئوليت جنبش  عدم تعهد خاطر نشان کرد: با توجه به شرايط كنوني بين المللي، جنبش عدم تعهد مي تواند نقش مهمي را در جهان امروز به نمايش گذارد./پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار