وزیر راه و شهرسازی در اين مراسم با بیان اینکه قطار برقی تندرو مشهد - گلبهار فرصت مناسبی براي حل مشكلات نخستين شهر مذهبي ايران است گفت : اين طرح مي‌تواند بر ساماندهي جمعيتي و جلوگيري از گسترش بدون برنامه شهر مشهد مقدس بسيار موثر باشد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی  نیکزاد همچنین با تاکید بر اینکه شهر جدید گلبهار در حال حاضر 40هزارنفر جمعیت دارد، افزود: طبق برنامه قرار است جمعیت این شهر به 500هزارنفر برسدو در همین راستا مرحله اول طرح قطار تندروی برقی مشهد- گلبهار را تا پایان دولت دهم به مشهد می‌رسانیم و طبق دستور رئیس‌جمهور در ادامه طرح این قطار به چناران نیز خواهد رسید .
وی طول كلي این طرح را حدود 40كيلومتر اعلام کرد و تصریح کرد: 260ميلياردتومان براي احداث اين طرح برآورد هزينه شده است که 50ميلياردتومان آناز به تملك يك‌ميليون و 270هزارمترمربع اراضي قرار گرفته در مسیر اختصاص دارد. وزیر راه شهرسازی افزود: اجرای قطعه نخست این طرح نیازمند 2ميليون‌مترمكعب عمليات خاكي، 60هزارمترمكعب بتن و 4هزارتن آرماتوربندی است..

وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود، به احداث 274هزارواحد مسكن مهر در خراسان رضوي در دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و افزود: 114هزارواحد از 5/1ميليون‌واحد مسكن مهر كه امسال در کشور تكميل مي‌شود، در خراسان رضوي قرار دارد كه 25هزار واحد آن مسكن مهر روستايي است.

استاندار خراسان رضوي، نيز در اين مراسم با بیان اینکه احداث قطاربرقي، مانع بزرگ جذب جمعيت سرريز مشهد مقدس به شهر جديد گلبهار را برطرف مي‌كند، خاطرنشان كرد: فاصله كوتاه گلبهار تا مشهد، آب و هواي مناسب و امكانات تدارك ديده‌شده در اين شهر، زمينه را براي افزايش چشمگير جمعيت اين شهر در سال‌هاي آينده مهيا كرده است و باعث‌ شده است كه اين شهر استعداد تبديل‌شدن به شهرستان را در سال‌هاي آينده بيايد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.