معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد از ایجاد کارگروه مشترک بین شهرداری مشهد و اصفهان در موضوع الگوی اسلامي‌ و ایرانی پیشرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد‌مهدی برادران گفت: سال جاری به نام سال «گفتمان‌سازی و تبیین در بین کلانشهرها» نام‌گذاری شده و برهمین اساس شهرداری‌هاي مشهد و اصفهان به عنوان نمایندگان کلانشهرهای کشور، نشست‌هاي مشترک برنامه‌ریزی را در‌خصوص موضوع الگوی اسلامي‌ایرانی پیشرفت برگزار مي‌کنند.
وی ادامه داد: در این نشست‌ها برنامه‌ریزی شهری منطبق با رویکرد بومي‌ و دینی مدنظر است که این مسیر با پیشتازی مشهد و اصفهان انجام مي‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با بیان اینکه نشست معاونان برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری‌های کلانشهرهای کشور، خرداد سال جاری به میزبانی تبریز برگزار شد، تاکید کرد: این نشست با محوریت تصمیم‌گیری در رفع موانع کلانشهرهای کشور و تبادل تجربیات موفق بین کلانشهرها برنامه‌ریزی و برگزار شد.
برادران با تاکید بر این موضوع که بر‌اساس ماده 173قانون برنامه پنجم توسعه، برقراری مدیریت یکپارچه شهری در شهرها ضروری است، تصریح کرد: در این نشست و بر اساس این قانون، بر این موضوع که باید شهرها با همکاری مجلس شورای اسلامي‌ و تعامل با دولت به سمت مدیریت یکپارچه در شهرها و جلوگیری از موازی‌کاری حرکت کنند، تاکید شد.
مشهد؛ پیشرو در همکاری با دفترهاي پیشخوان الکترونیک دولت
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با تاکید بر این موضوع که بر اساس قانون باید در شهرها از ارائه خدمات الکترونیک موازی جلوگیری شود، خاطر‌نشان کرد: شهرداری مشهد در ارائه خدمات الکترونیک در دفترهاي پیشخوان دولت در مقايسه با دیگر کلانشهرهای کشور پیشروست و خدمات گسترده‌ای از سوی شهرداری در این دفترها به شهروندان ارائه مي‌شود.
وی از ارائه تجربه موفق شهرداری مشهد در دهمین نشست معاونان و مدیران برنامه‌ریزی کلانشهرهای کشور در تبریز، به دیگر کلانشهر‌های کشور خبر داد.
به گفته وی، بیش از 80خدمت در دفترهاي پیشخوان دولت از سوی شهرداری مشهد ارائه مي‌شود.
بودجه‌ریزی عملیاتی مشهد، تجربه موفق در بین کلانشهرها
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد از برگزاری کارگروه‌های تخصصی از سوي مدیران برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری‌های کلانشهرهای کشور خبر داد و گفت: این کارگروه‌های تخصصی در چهار موضوع آمار و تحلیل، پژوهش و توسعه، تشکیلات و بهبود روش‌ها و برنامه و بودجه برگزار شد.
برادران با بیان اینکه در این کارگروه‌ها تجربه موفق بودجه‌ریزی عملیاتی مشهد بررسی و قرار شد این موضوع در سایر کلانشهرها نیز بررسی و اجرایی شود، اظهار داشت: هم اکنون باتوجه به گسترش نیازهای کلانشهرها در رابطه با هزینه‌ها و تامین منابع مالی، ایجاد نظام برنامه‌ریزی عملیاتی مي‌تواند نقش بسزایی در حسابرسی و شناسایی هزینه‌ها به ‌منظور اجرای برنامه‌ها داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه نظام بودجه‌ریزی عملیاتی متکی به نظام هزینه‌هاست، افزود: دراین نظام می‌توان به‌صورت قطعی قیمت نهایی خدمت‌ها و هزینه‌هایی را که یک سازمان برای اجرای برنامه‌های خود نیاز دارد شناسایی کرد./س




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.