ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه سه شنبه از سياست روسيه در قبال سوريه مبني بر عدم مداخله در امور داخلي اين کشور دفاع کرد و گفت کشورهاي خارجي هيچ حقي ندارند در امور داخلي ديگر کشورها دخالت کنند و تصميم بگيرند که چه کسي در آن کشورها حکومت کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، پوتين پس از پايان اجلاس گروه 20 در شهر تفريحي لس کابوس مکزيک به خبرنگاران گفت: به اعتقاد ما هيچ کسي حق ندارد براي ديگر کشورها تصميم گيري کند و تعيين کند چه کسي در رأس قدرت باشد، و چه کسي نباشد.
 
وي افزود: آن چيزي که اهميت دارد نه تغيير رژيم بلکه مرحله بعد از تغيير رژيم است که بايستي مبتني بر قانون اساسي باشد، خشونت ها را متوقف کند و صلح را در اين کشور حاکم نمايد.
 
پوتين در ادامه از همه طرفهاي درگير خواست به مخاصمات پايان دهند و اجازه دهند تا اوضاع عادي شود. 

پوتين تلويحا با اشاره به وقوع برخي ناآرامي ها در ليبي پس از حمله ناتو به اين کشور و سرنگون کردن معمر قذافي ديکتاتور سابق آن گفت: برخلاف انتظار، در برخي کشورهاي شمال افريقا حتي با وجود تغيير رژيم در اين کشورها، روند خشونت ها هنوز متوقف نشده است.
 
پوتين اين اظهارات را بلافاصله پس از سخنان روز گذشته خود عنوان کرد که همچون باراک اوباما رئيس جمهور امريکا پايان "فوري" درگيريهاي داخلي در سوريه را خواستار شده بود.

سران دو کشور در بخشي از اين بيانيه خاطرنشان کردند : ما در اين اعتقاد اتفاق نظر داريم که ملت سوريه بايد از اين فرصت برخوردار باشد که آينده خودش را  به طور مستقل و با شيوه اي دمکراتيک رقم بزند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار