در گردهمایی اساتید علوم عقلی از مقام علمی آیت‌الله محمد محمدی گیلانی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: این گردهمایی با هدف تجلیل از مقام علمی آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی گیلانی، امروز در قم برگزار می شود.

حجت الاسلام خراسانی افزود: در این مراسم که با هدف انسجام و سازماندهی 130 نفر از اساتید علوم عقلی حوزه علمیه و با حضور مسؤولان علمی و فرهنگی استان قم در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌شود،آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه سخنرانی می کند.

آیت‌الله محمدی گیلانی در سال 1307 در روستای دعوی سرا از توابع شهرستان رودسر در استان گیلان به دنیا آمد و در سال 1323 همزمان با تأسیس حوزه علمیه رودسر به این حوزه رفت.

وی در سال 1325 به حوزه علمیه قم سفر و از محضرآیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) کسب فیض کرد، کتاب‌های قضا و قضاوت در اسلام، امامت و خلافت در کتاب و سنت، قرآن و سنن الهی در اجتماع بشر و ترجمه کتاب شفا ابوعلی سینا از آثار این استاد برجسته حوزه علمیه است.

آیت‌الله محمد محمدی گیلانی از مبارزان و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب ؛ ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور،نمایندگی مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری و عضویت در فقهای شورای نگهبان قانون اساسی را بر عهده داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.