جزئیات نظام جامع مهارت و فناوری از زبان رییس سازمان فنی وحرفه ای

نظام جامع آموزش مهارت و فناوری نظامی است که آموزش های رسمی وغیر رسمی را به هم ارتباط داده و نقشه راهی برای نظام مهارتی کشور است.

رئیس سازمان فنی وحرفه ای کشور  در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور متولی آموزش های غیر رسمی در کشور است و ماموریت این سازمان و مهارت آموزی به بیکاران و ارتقای بهره  وری نیروی کار است.
پرند در ادامه تصریح کرد: آموزش های فنی وحرفه ای در دو بخش دولتی وخصوصی به امر مهارت آموزی می پردازد بخش دولتی از طریق مراکز آموزش فنی وحرفه ای دولتی، جوار دانشگاهی، جوار روستا، صنایع و زندان ها،‌پادگان ها، روستائیان و عشایر و در بخش خصوصی آموزشگاه های آزاد  در امر آموزش های مهارتی فعالیت دارند.
 وی تاکید کرد: 700 مرکز آموزش فنی وحرفه ای دولتی  و بیش از 6هزار کارگاه آموزشی و حدود 17 هزار آموزشگاه آزاد در کشور در زمینه مهارت ‌آموزی در حال فعالیت هستند.
 رئیس سازمان حرفه ای کشور در خصوص اهداف آئین نامه نظام آموزش مهارت وفناوری خاطر نشان کرد: نظام جامع آموزش مهارت و فناوری نظامی است که آموزش های رسمی وغیر رسمی را به هم  ارتباط می دهد و نقشه راهی برای نظام مهارت کشور است واین نظام  تحت عنوان نظام درجامع مهارت و فناوری مشهور است که شامل سه زیر نظام، نظام آموزش مهارت وفناوری، نظام صلاحیت حرفه ای و نظام شرایط احراز اشتغال است.
در ادامه شهبازی معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزدگفت : با توجه ظرفیت کارگاه ها و تحت پوشش قرار داشتن بعضی از دانش آموزان مجتمع آموزشی جواد الائمه از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره)  مقرر شد در هر کارگاه آموزشی دو نفر به صورت رایگان ثبت نام شدند.
وی افزود: دوره های آموزشی با عقد قرار  د اد آموزش با این مجتمع برگزار می شود و در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای موظف به تامین  مربی برای کارآموزان ، برگزاری آزمون پایان دوره و صدور گواهینامه برای مهارت ‌آموختگان است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار