نشست ایران و گروه 1+5 در حالی در مسکو پایان یافت که برخی منابع از احتمال برگزاری نشست کارشناسی بین ایران و این گروه پس از آن نشست بین باقری و اشمیت خبر می‌دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،  نشست هسته ای مسكو و مذاكرات ایران و 1+5 در پایتخت روسیه پس از دو روز گفتگوی فشرده طرفین برای رفع اختلافات و بحث و بررسی درباره پیشنهادهای دوجانبه پایان یافت.

مذاکرات مسکو دیروز و امروز در هتل حلقه طلایی این شهر برگزار شد.

در حالی كه روز نخست مذاكرات ایران و 1+5 در مسكو در فضایی بینابین و ایستادگی هر یك از طرفین بر مواضع و درخواست های خود سپری شد، تیم های مذاكره كننده در روز دوم نشست برای جمع بندی مباحث طرح شده كوشش كردند.

روز دوم مذاكرات هسته ای مسكو همچنین شاهد برگزاری دیدارهای دوجانبه میان اعضای تیم مذاكره كننده هسته ای ایران و برخی اعضای 1+5 همچنین چین، روسیه و 'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

حاضران در نشست مسکو توافق کردند که طی دو هفته آینده نشست کارشناسی بین ایران و 1+5 و پس از آن نشستی در سطح معاونان جلیلی و اشتون برگزار شود و احتمالا در یک ماه آینده نشستی دوجانبه بین سعید جلیلی و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود.

هم اكنون خبرنگاران حاضر در محل منتظر حضور سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و 'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای اعلام نتایج نشست مسكو و پاسخ دادن به سوالات نمایندگان رسانه های خبری می باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار