عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: جمهوري اسلامي با منطق قوي در اجلاس مسكو ظاهر شده و در صدد است در چارچوب قوانين آژانس از حقوق ملت ايران دفاع كند.

محمدصالح جوكار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح دستاورد نشست گروه 1+5 با ايران كه از ديروز (دوشنبه 30 خرداد ماه) در مسكو آغاز شده است گفت:‌ جمهوري اسلامي ايران با دست پر و منطق بسيار قوي كه دلالت بر عزم جدي كشورمان براي به نتيجه رسيدن اين گفت‌وگوهاست وارد مسكو شده و به هيچ وجه دنبال استفاده از ديپلماسي زمان نيست.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود:ايران در چارچوب معاهدات NPT و خواست ملت به هيچ وجه حاضر به عقب‌نشيني از حق طبيعي خود در استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي نيست و نخواهد بود.

وي در ادامه تصريح كرد: منطق به حق ايران، طرف مذاكره كننده غربي را در وضعيتي قرار داده است كه نه مي‌تواند عقب‌نشيني كند و نه توانايي ادامه مذاكره بدون تبعيت از اربابان خود يعني رژيم صهيونيستي را دارد، از اين جهت در صدد استفاده از ديپلماسي زمان براي دستيابي به راهكارهاي جديد است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خاطرنشان كرد: گروه مذاكره كشورمان در چارچوب اصول و قواعد بين‌المللي به دنبال احقاق حقوق ملت ايران بوده و با منطق مشخص در حال پيگيري مذاكرات هستند./ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار