در شرایط کنونی تیم ملی فوتسال، به نظر نمی رسد چاره کار اضافه کردن یک مربی خارجی باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم ملی فوتسال کشورمان به زودی با تصمیم کمیته فوتسال به دست یک مربی خارجی تحت عنوان مدیر فنی اضافه می شود و علی صانعی همچنان عنوان سرمربیگری تیم ملی را برعهده دارد.

شایان ذکر است، با اضافه شدن مدیرفنی باز هم دست صانعی در تیم ملی بسته خواهد بود این مربی با وجود اینکه نتایج چندان خوبی در تیم ملی فوتسال نگرفته است ولی هیچوقت هم در این تیم استقلال رأی نداشته است.

این مربی در جام ملت های آسیا جوارندیرو را در کنار خودش داشت و با وجود اینکه جوراندیرو عنوان مدیریت فنی را بر عهده داشت ولی در تصمیمات صانعی دخالت کرده و باعث شده این سرمربی جوان در تیم ملی نتواند تمام تفکرات خود را به کار گیرد.

با پایان جام ملت های آسیا ترابیان رئیس کمیته فوتسال رسماً اعلام کرد که جوراندیرو از تیم ملی فوتسال کنار گذاشته شد ولی از سوی دیگر خبر داد که به زودی یک مربی خارجی جدید به تیم ملی فوتسال اضافه خواهد شد.

به نظر می رسد با اضافه شدن یک مربی خارجی بار دیگر داستان جوراندیرو در تیم ملی فوتسال تکرار خواهد شد چراکه بازهم صانعی با وجود عنوان سرمربیگری استقلال نظر نخواهد داشت.

گفتنی است، در این شرایط به نظر نمی رسد مربی خارجی چاره کار تیم ملي فوتسال باشد. چرا كه از يك طرف ايران مهد پرورش مربيان فوتسال است. در سراسر كشورها مربيان نامي و توانمندي در تيم­هاي مختلف وجود دارند.

حسين شمس، سيدمهدي ابطحي، ناصر صالح، عليرضا رعدي،‌ محمود خوراكچي، حسين افضلي و .. همه از مربياني هستند كه افتخارات زيادي در فوتسال داشته و تعدادي تجربه حضور در تيم ملي فوتسال را هم داشته ­اند. به همين دليل هيچ مشكلي نيست كه عباس ترابيان از ميان مربيان داخلي گزينه هاي زيادي د اشته و دستش براي انتخاب يك مربي داخلي باتجربه كاملاً باز بود. البته به نظر مي­رسد ترابيان مربي خارجي انتخاب كرد تا ميان مربيان داخلي چند دستگي و حاشيه به وجود نيايد.

از طرف ديگر ترابيان در شرايطي يك مربي جديد و ناآشنا به شرايط فوتسال ايران به تيم ملي اضافه مي­ كند كه هيچ فرصتي براي آشنايي مربي خارجي وجود ندارد. درحال حاضر مربيان ايران در مسابقات جام جهاني مدتهاست كه برنامه ­ريزي مدرن داشته و با جديت و شناخت كامل تمرين مي­ كنند ولي در ايران در فاصله 5 ماه به مسابقات جام جهاني مربي قرار است اضافه شود كه شناختي از تيم ملي فوتسال ايران ندارد.

از طرف ديگر به زودي مسابقات جام ملت­ هاي آسيا و پس از آن مسابقات ليگ برتر فوتسال را پيش­رو خواهيم داشت و عملاً فرصتي براي برگزاري اردوي طولاني مدت تيم ملي فوتسال وجود نخواهد داشت. به همين دليل حضور يك مربي ايراني كه شناخت كاملي نسبت به بازيكنان و شرايط تيم ملي را دارد در كنار علي صانعي مي­توانست به شرايط مناسبي براي شناسايي ضعف­ هاي تيم ملي فوتسال باشد.

بايد ديد ترابيان كدام مربي اسپانيايي يا برزيلي را براي تيم ملي فوتسال انتخاب مي­كند و اميدواريم تيم ملي با وجود اين تصميمات در مسابقات جام جهاني نتيجه بگيرد./مح

برچسب ها: فوتسال ، مربی ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار