واکنش هاي احزاب و چهره هاي سياسي مصر در اعتراض به مکمل قانون اساسي صادر شده از سوي شوراي نظامي که براساس آن اختيارات نظاميان در حکومت افزوده و از اختيارات رياست جمهوري کاسته مي شود، همچنان ادامه دارد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيرة؛ حمدين صباحي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در مصر، تصويب اين قانون از سوي شوراي نظامي مصر را ديکتاتورمآبانه خواند و آن را سيطره بر حکومت و آينده اين كشور دانست.
 
در همين حال، عبدالمنعم ابوالفتوح ديگر نامزد انتخابات رياست جمهوري در مصر، تصويب اين قانون را غير قانوني و کودتاي نظامي کامل خواند و شخصيت هاي سياسي و مردم مصر را به اعتراض در مورد اين قانون، فراخواند.
 
لازم به ذکر است؛ اين قانون که درپي پيروزي مرسي در دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام شد، سعي کرده تا حد ممکن از اختيارات نمايندگان قانوني مردم و رئيس جمهور در کشور مصر کم کند و در صورت بروز ناآرامي ها در مصر، نيروهاي مسلح اين کشور بتوانند تصميم هايي در راستاي حفظ امنيت، اتخاذ کنند و حق قانونگذاري در اين کشور را نيز منحصر به خود شوراي عالي نظاميان کنند و اختيارات رياست جمهوري آينده مصر را از اختيارات نظاميان در اين کشور کمتر جلوه دهند.
 
گفتني است؛ اين قانون با اعتراض و محکوميت اقشار مختلف مصري در چند روز گذشته روبرو بوده است و بسياري از افراد، تصويب اين قانون را بازگشت اين كشور به دوران حسني مبارک، ارزيابي کردند.

برچسب ها: مصر ، محکومیت ، شورای عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار