رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي، رعايت بهداشت فردي در استخرها، سونا و جكوزي را مهمترين عامل سلامتي معرفي كرد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مهندس سيد رضا غلامي اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و استفاده مردم از استخرهاي عمومي دستورالعمل مبني بر تشديد بازرسي ها، به معاونت هاي بهداشتي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي کشور ابلاغ شده است و براساس آن صاحبان اين مراكز موظف به رعايت اين دستورالعمل هستند.
 
وي افزود: رعايت اصول فردي توسط مردم و اصول بهداشتي توسط متصديان استخرها دو اصل مهم براي جلوگيري از شيوع بيماري‌هاي پوستي و قارچي ناشي از استفاده استخرها است.
 
رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي تصريح كرد: كارشناسان بهداشت محيط در بازديد از اين استخرها مواردي مانند بهداشت آب، وضعيت فيزيكي ساختمان استخر، تجهيزات موجود در فضاي استخر و كلر سنجي را مورد بررسي قرار مي‌دهند. يك استخر خوب بايد سيستم آب‌رساني مناسبي داشته باشد و آب حوضچه آن مدام تعويض شود.
 
وي با تاكيد بر اينكه سيستم چرخش و گردش آب استخرها بايد منظم عمل كند، خاطرنشان كرد: كارشناسان بهداشتي در بازديد از استخرها از آب استخر نمونه‌برداري ميكروبي انجام مي‌دهند و به اين ترتيب باكتري‌هاي موجود در آب استخر را مورد بررسي قرار مي‌دهند. ميزان كلر آب استخر هم بايد بين يك تا 3 ميلي گرم در ليتر باشد كه در بازديد از استخرها براي سنجش كلر موجود در آب از كيت‌هاي كلرسنجي استفاده مي‌شود.
 
رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي به مردم توصيه كرد:  مراجعه کنندگان به استخرها قبل از ورود به استخر از سلامت خود مطمئن شده و نسبت به بيماري‌هاي قارچي،  عفوني يا عفونت روده‌اي حساس باشند.
 
وي خاطرنشان كرد:‌ افراد بايد قبل از رفتن به استخر دوش گرفته و از حوضچه پاشور در استخر ها عبور كنند.
 
مهندس غلامي ادامه داد: قبل و بعد از استخر حتماً دوش بگيرند، از وسايل شخصي ديگران استفاده نكنند، از حوضچه كلر كه مقدار كلر آن بسيار بالاست حتماً عبور كنند، در صورت وجود كدورت (تيرگي) آب وارد استخر نشوند زيرا در صورت كدورت آب، اضافه كردن مواد گندزدا يا ازن هم تاثیری بر کنترل آلودگی آب استخر ندارد.
 
وي تأكيد كرد: خانم ها قبل از ورود به استخر بايد حتما آرايش خود را پاك كنند و توجه خاص بانوان به عفونت‌هاي دستگاه ادراري و تناسلي حائز اهميت است چون این توجه مانع از شيوع اين عفونت‌ها در آب استخر می شود.
 
وی در ادامه به والدين توصیه کرد: والدين بايد به فرزندان خود بياموزند که از ادرار کردن در آب استخر خودداري کنند، زيرا اين کار علاوه بر ناپسند بودن موجب بروز عفونت هاي روده اي، انگلي و قارچي مي شود.
 
رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي در ادامه گفت: همكاران ما در بهداشت محيط براين اماكن نظارت دائمي و مستمر دارند و استخرها را از نظر كلرسنجي و كدورت سنجي مورد آزمايش قرار مي‌دهند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار