زاهدان /

30 درصد صید كشور در بنادر چابهار و كنارك انجام می شود

معاون صید و صیادی شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 30 درصد از صید آبزیان كشور توسط صیادان بنادر چابهار و كنارك انجام می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان ،محب علی سیستانی افزود: صیادان منطقه، آبزیان صید شده   را در هشت اسكله صیادی بریس، پسابندر، پزم، رمین، كنارك، گواتر، تنگ و زرآباد تخلیه كرده و به مصرف كنندگان و كارخانه های كنسروسازی و صنایع تبدیلی تحویل می دهند.

وی با بیان اینكه بندر صیادی زرآباد واقع در 100 كیلومتری كنارك، مدرنترین بندر صیادی كشور است گفت: این بندر با 26 میلیارد تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان در سال 1390 ساخته و بهره برداری شد و اكنون دو هزار و 384 فروند لنج و قایق ماهیگیری در آن مشغول فعالیت هستند.

معاون صید و صیادی شیلات استان افزود: واگذاری مدیریت بهره برداری سه بندر صیادی 'زرآباد ، رمین و پسابندر' به خود صیادان در قالب بخش خصوصی، از خدمات بسیار مطلوب ارائه شده به جامعه صیادی در این مناطق بوده است.

سیستانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با ارائه آموزش های لازم به صیادان در كلاسهای امنیت و نحوه مقابله با دزدان دریایی، میزان ربایش شناورها از 26 فروند درسال 89 به هشت فروند در سال 90 و به دو فروند در سال 91 كاهش یافته است.

وی با بیان اینكه اكنون هیچ شناور و صیاد سیستانی و بلوچستانی در دست دزدان دریایی اسیر نیست، افزود: صیادان منطقه با فراگیری آموزش های لازم و انجام اصل غافلگیری؛ 22 دزد دریایی را طی سال های اخیر دستگیر كردند و به مراجع قانونی تحویل دادند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.