وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه اجلاس 101 اعضای سازمان بین المللی کار با وزاری کار عراق و ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شیخ الاسلامی در حاشیه اجلاسیه 101 اعضای سازمان بین المللی کار در دیدار با نصار الرباعی وزیر کار و امور اجتماعی عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری ها با عراق را به نفع ملت های در کشور در منطقه می داند بنابراین با توجه به ظرفیت های موجود در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آمادگی وجود دارد تا تجربیات خود را در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای ، بهزیستی و توانمند سازی معلولان و زنان سرپرست خانوار، تامین اجتماعی و توسعه صندوق کارآفرینی در اختیار عراق قرار دهیم.
وی همچنین از ثبات و امنیت در عراق ابراز خرسندی کرد و از میزبانی عراق برای گفتگوهای ایران و کشورهای 1+5 در بغداد قدردانی کرد براساس این گزارش الرباعی وزیر کار عراق نیز در این دیدار ضمن دعوت رسمی از شیخ الاسلامی به عراق اظهار داشت: ارتقای همکاری های فنی و کارشناسی و تشریک مساعی دو کشور امنیت و آرامش را در این حوزه بسیار مهم و استراتژیک تثبیت خواهد کرد.
الرباعی هم چنین دستاوردهای شگرف ایران را ستود و آن را نشان از هوشمندی و همت مسئولان و ملت ایران توصیف کرد و دشمن استکبار با پیشرفت های علمی کشورمان را ناشی از خوی سلطه گری و انحصار طلبی غرب برشمرد و گفت: کشورش هیچ محدودیتی برای همکاری با ایران ندارد و خود را شدیدا نیازمند استفاده از تجربیات موفق ایران می داند.
گفتنی است، در این نشست وزرای دو کشور موافقت کردند در آینده بسیار نزدیک هیاتهای کارشناسی با یکدیگر ملاقات کنند و زمینه های لازم برای همکاری را فراهم کنند.

*دیدار وزیر کار جمهوری اسلامی ایران و ترکیه
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همچنین وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی کشورمان در دیدار جداگانه با وزیر کار ترکیه فاروک چلیک ملاقات کرد.
بنابراین گزارش در این جلسه دو طرف زمینه های همکاری بین دو وزارت خانه را مورد بررسی قرار دادند.
براساس این گ،زارش در این دیدار شیخ الاسلامی با اشاره به رابطه مستحکم ایران و ترکیه گفت: هم اکنون حجم روابط تجاری دو کشور حدود 16 میلیارد دلار در سال است که افزایش آن تا سقف 30 میلیارد دلار را هدف گذاری کرده ایم.
شیخ الاسلامی همچنین با اشاره به ادغام سه وزارتخانه و تشکیل وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی به ظرفیت های موجود برای همکاری با ترکیه اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا براساس توافقنامه های امضا شده و نیز بر مبنای توافق های بیشتر دو طرف و تشکیل گروه کارشناسی مشترک نسبت به افزایش همکاری ها اقدام کند.
در ادامه چیلک وزیر کار ترکیه نیز اظهار امیدواری کرد که به زودی بتواند از تهران دیدار کرده و نسبت به عملی کردن توافقات به عمل آمده اقدام کند.
وی با اشاره به اهمیت فراوان ایران و ترکیه در معادلات منطقه افزود: در کشور می توانند با همکاریهای خود به ثبات و آرامش منطقه به ویژه در شرایط موجود کمک کنند.
وزیر کار ترکیه هم چنین خاطر نشان کرد: در ماه جولای آینده هیات فنی کشورش برای مذاکره در مورد قرار داد تامین اجتماعی بین دو کشور عازم تهران خواهد شد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار