مدیر کل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هدف تولید،اشتغال و افزایش سطح عدالت اقتصادی اقدام به تدوین طرح جامع افزایش تولید ملی و اشتغال مولد در بخش تعاون شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدی در این خصوص گفت: به میمنت نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی معاونت امور تعاون،وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و با هدف توسعه تولید، اشتغال و افزایش سطح عدالت اقتصادی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت های بخش تعاون اقدام به تدوین طرح جامع افزایش تولید ملی و اشتغال مولد در بخش تعاون کرده است.
وی افزود: ارایه این طرح براساس شش راهبرد کلی حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری تعاونی ها، تملک به ابعاد زیر ساخت های لازم در تعاونی های تولیدی برای مواجهه با هدفمندی یارانه ها و حمایت از ارتقا کیفیت و بهره وری در تعاونی و تقویت بازار و توسعه فضای کسب و کار، افزایش توان تولیدی تعاونی ها، فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی در بخش تعاون تدوین شده است.
مدیر کل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: این طرح قرار است با همکاری سایر بخش های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک بسته کامل نهایی و ارایه شود.
در ادامه ارکانی مدیر کل روابط عمومی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شرکت های تعاونی مسکن مهر در ساخت و ساز نزدیک به یک میلیون واحد مسکونی طرح مسکن مهر در سه شکل مستقیم، تفاهم نامه سه جانبه مشارکت دارند.
براساس این گزارش در شکل مستقیم شرکتهای تعاونی راسا مدیریت و اجرای ساخت و ساز نزدیک به 400 هزار واحد مسکونی را بر عهده دارند که بخشی از آن ها به بهره برداری رسیده و تحویل داده شده است و بر حسب برنامه زمان بندی واحدهای دیگر تا شهریور ماه سال 91 به پایان خواهند رسید.
این گزارش می افزاید: در شکل تفاهم نامه سه جانبه مسئولیت شرکت های تعاونی مسکن ، ساماندهی اعضا، اخذ تسهیلات بانکی،‌تامین آورده نقدی و سایر امور اداری مربوطه است که در این شکل از کار نیز حدود 400 هزار واحد مسکن در دست اجرا است.
گفتنی است در شکل خود مالکی که در زمینهای ملکی غیر دولتی و متعلق به تعاونی صورت می گیرد شرکت ها تعاونی مدیریت و مسئولیت اجرای نزدیک به 200 هزار واحد را بر عهده دارند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار