سید علی رضوی، مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران فک پلاک خودروهای دارای نقص فنی و نصب پلاک تعمیرگاه بر آنها از سوی پلیس را یکی از این روش ها دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، در ابتدای نشست مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني با سردار رحيمي که در محل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران و در آستانه سفرهای تابستانی برگزار شد، سید علی رضوی، مدیر عامل این ستاد با تاکید بر هم اندیشی و همکاری کامل با تمامی دست اندرکاران امر معاینه فنی به ویژه پلیس راهور  افزود: در طول جنگ تحمیلی و طی حملات ناجوانمردانه شیمیایی دشمن بیش از6000 نفر از هموطنان ما از این طریق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و این در حالی است که آلودگی هوای کلان شهرهای کشور در سال های بعد از جنگ چندین برابر این رقم قربانی گرفته است. بنابراین ما شرعاً و قانوناً در مقابل سلامت و جان مردم مسئول هستیم  و چون اهداف معاینه فنی نیز در همین ارتباط است تلاش مضاعفی را در این زمینه آغاز کرده و به لطف الهی ادامه خواهیم داد .
 
وی همچنین  به  حضور 2000نفر از ماموران زحمتکش راهنمایی و رانندگی در  خیابان ها  اشاره کرد و گفت: چنانچه ماموران راهنمایی و رانندگی در اعمال قانون معاینه فنی کوتاهی کنند بیش از هر کس خود آنها به دلیل حضور ساعات طولانی در گذرگاه ها و سر چها رراه ها آسیب خواهند دید .
 
وی با بیان این که یکی از عوامل اصلی امراض قلبی ، ریوی و همچنین آسیب های پوستی و سفید شدن موها و پیری زود رس در کلان شهرها،آلودگی هواست، گفت: وقت آن رسیده شهروندان برای حفظ سلامتی و جوانی پایدار خود عمیق تر فکر کنند و به جای رفتن به کلینیک های مختلف و توسل به راه حل های مقطعی و بعضا دارای عوارض، با مراجعه به مراکز معاینه فنی به وظیفه شهروندی خود در جهت کاهش آلودگی هوا عمل کنند تا از این طریق سلامتی مستمر شهروندان تضمین شود.
 
وی با انتقاد از تشکل ها و انجمن های مربوط به متخصصان ریه و بیماری های تنفسی، قلب و عروق اضافه کرد: در سال های اخیر حتی یک بار نیز فردی از سوی این مجامع برای بازدید از مراکز معاینه فنی و شنیدن صحبت کارشناسان  مسئول مراجعه نکرده است. این در حالی است که اگر متخصصان یاد شده جامع نگر بوده و صرفا به مداوای بیماران که معلول عوامل مختلف به خصوص آلودگی هوا هستند، نپرداخته و با یک حرکت جمعی و بازدید هدفمند از مراکز معاینه فنی و بیان دلایل ابتلا به  بیماری های فوق، عموم شهروندان را برای رفع علت اصلی این بیماری ها که آلودگی هواست آگاه می کردند، قطعا امروز ما این گونه شاهد ازدحام مردم در این گونه مطب ها نبودیم.
 
سردار رحیمی: جریمه راه حل نیست
 
همچنین سردار رحیمی رئیس پلیس راهورتهران بزرگ در این نشست با بیان اینکه ما اصولا جریمه را تنها راه حل ندانسته و ترجیح می دهیم از طریق فرهنگ سازی و آموزش شهروندان، توجه به قانون را نهادینه کنیم، اظهار داشت: از این پس در تمامی طرح های راهنمایی و رانندگی در سطح شهرازجمله خیابان های نمونه ترافیکی در مناطق 22 گانه تهران ، قطعا سلامت فنی خودروها نیز مورد تاکید قرار گرفته و به آن به عنوان یک تخلف غیر قابل گذشت پرداخته خواهد شد .وی همچنین از اجرای بند ب ماده 2 آئین نامه اجرایی ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در آینده ای نزدیک  و پس از طی مراحل قانونی خبر داد و افزود: این بند درخصوص انتقال خودروهای دارای نقص فنی غیرقابل رفع در محل اعمال خواهد شد.
 
در ادامه سرهنگ مهماندار فرمانده پلیس راه کشور طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: تصادفات ناشی از نقص فنی خودروها در راه ها به دلیل سرعت بالای خودروها می تواند موجب خسارات جانی و مالی گسترده ای شود. بنابراین پلیس در تمام مواقع به ویژه در حال حاضر که سفرهای تابستانی آغاز شده است، نسبت به کنترل خودروهای دارای نقص فنی در راه های سراسر  کشور با جدیت هرچه تمام تر اقدام خواهد کرد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار