وزير کشور گفت : برنامه های مقابله با بحران ها بايد بر پایه دستاوردها و یافته های علمی استوار باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت  باشگاه خبرنگاران ، 'مصطفی محمد نجار' صبح امروز در دومین كنفرانس ملی مدیریت بحران در تالار وزارت كشورگفت :در بحث مدیریت بحران و پیشگیری از حوادث طبیعی باید مطالعات به صورت شفاف انجام شود و  هدف از برگزاري اين کنفرانس  ارائه  نتايج و راهکار به گرو ه هاي اجرايي ذي ربط  است .

 وي  به اجرای طرح جامع خطرپذیری اشاره كرد و افزود: این طرح متناسب با وضعیت جغرافیایی هر منطقه طراحی شده است و اجرای آن تا پایان سال با مدیریت صحیح می تواند در پیشگیری و كنترل حوادث طبیعی موثر باشد.

وي در ادامه  اظهار داشت : یك میلیون و 800 هزار مسكن روستایی كشور در برابر حوادث طبیعی و سوانح غیرمترقبه مقاوم سازی شد.

نجار با بیان اینكه باید در بحث حوادث و سوانح غیرمترقبه، اطلاعات علمی، مسوولانه و بروز باشد تصریح كرد: سرعت عمل همه مسوولان هنگام بروز حوادث طبیعی بسیار مهم است و ما باید در زمینه مدیریت بحران مانند سایر بخش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آمادگی لازم را داشته باشیم.

وي با تاکيد بر اهميت آموزش  از  طريق رسانه ها و فضاي مجازي افزود : مردم باید در جهت  آمادگي در برار حوادث طبیعی، آموزش ببینند و مسوولان محتوای آموزش در پیشگیری و كنترل حوادث طبیعی را به روز و همراه با آخرین یافته های علمی ارایه دهند.

 وزير کشور  اظهار داشت : استفاده از سیستم های نوین در سبك سازی و مقاوم سازی ساختمان ها، استفاده از سیستم هشدار سریع، بكارگیری سیستم های هوشمند ماهواره ای در ردیابی سریع حوادث و استفاده از ربات های پرنده و جستجوگر را از اقدامات   نقش آفرين مدیریت بحران دانست .

وي قدرت پیش بینی  در وقوع حوادث طبیعی  را مهم دانست و گفت : ، ایجاد ساختارهای مدیریت در آموزش اجرای مانورهای مختلف در مرحله آمادگی ضروری ا ست و بايد از برنامه چهار گانه در مد يريت بحران استفاده شود .

 

نجار افزود: ارایه خدمات اضطراری، برقراری شریان های حیاتی در مرحله مقابله و اجرای اقدامات ضروری برای مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث طبیعی از جمله اقدام های مدیریت بحران است.

وی اظهار داشت: بكارگیری این موارد در صورتی می تواند موثر باشد كه برنامه های ما بر پایه دستاوردها و یافته های علمی استوار باشد.

نجار با بیان اینكه همه كشور ها در مدار علم و فناوری حركت می كنند، گفت: ایران از كشورهای حادثه خیز است و همواره زندگی مردم در معرض تهدید قرار دارد بنابراین آرامش و داشتن امنیت خاطر در پیشگیری و كنترل حوادث طبیعی، مسیر توسعه و رشد را برای كشور مهیا می كند.
 
 وي  با اشاره به ظرفيت هاي موجود کشو براي مواجهه با بحران بيان داشت : پيش بيني  طرح گسترش بيمه حوادث ، لحاظ شدن   عمليات بحران، پيشبيني تسهيلات بانکي  از جمله  ظرفيت هايي است که  در  قانون و عملکرد دولت لحاظ شده و به موجب قانون  خطي مشي و   سياست هاي اجرايي دولت اتخاذ مي شود .

وزير کشورخاطر نشان کرد : براي  اجرايي شدن برنامه ريزي هاي مديريت بحران  بايد به دست آوردهاي علمي  وبه روز دنبا دست يابييم .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار