معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: جاذبه‌های گردشگری استان در نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در آنکارای ترکیه به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی حسین امامی اظهار داشت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و صنایع دستی با مشارکت بخش خصوصی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

وی افزود: تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی بیش از یک هزار و 400 عنوان است.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شرکت در این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای معرفی جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی و فرهنگی ایران و آذربایجان‌غربی است.

امامی با بیان اینکه سوم تا دهم تیر ماه به عنوان هفته گردشگری استان نامگذاری شده است، افزود: در این راستا نمایشگاهی با همکاری سازمان ملی جوانان استان در مساحت 100 متر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی استان در پارک ائللرباغی در این هفته برگزار می‌شود.

وی برگزاری تورهای گردشگری استان و ارومیه، اجرای موسیقی سنتی، حرکات آیینی و نصب تابلوهای گردشگری در محل غرفه‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته در آذربایجان‌غربی عنوان کرد.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تیرماه آینده همزمان با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به ترکیه برگزار می‌شود.

در این هفته برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های مختلف در حوزه هنرهای تجسمی، صنایع دستی، عکس، غرفه‌های قرآن و نماز، وحدت اسلامی، ایران‌شناسی ،موسیقی سنتی، موسیقی محلی، ورزش باستانی و شاهنامه‌خوانی برگزار می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.