سرپرست فدراسیون شنا بر توجه بیشتر شناگران خراسانی و ورود به عرصه های مربی گری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، برانوش نیک بین در مراسم تجلیل از ورزشکاران خراسان رضوی برگزاری این مراسم را حاصل موفقیت مدیران در سالهای گذشته دانست و گفت: مدیریت خوب حاکم بر هیات شنای خراسان رضوی از سال های دور تاکنون موجب کسب عناوین، مدال های رنگارنگ و ثبت رکوردهای ملی توسط شناگران این استان شده است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در ورزش های آبی ظرفیت بالایی دارد، اظهار کرد: مسوولان و مربیان این رشته ورزشی با چشم پوشی از زمان استراحت خود و با کمترین امکانات پرورش قهرمان، ارتقای ورزش شنا را در این استان موجب شدند.

نیک بین با اشاره به نقش مهم مربیان شنا در سازندگی ورزشکاران خواستار حضور فعال شناگران در عرصه مربیگری شد و گفت: با توجه به علاقه مندی، استعداد و جمعیت این استان در حال حاضر تعداد مربی شنا فعال کم است که امیدواریم توجه به این امر در هر دو بخش بانوان و آقایان فراموش نشود.

وی خواستار فعالیت بیش از پیش مربیان شنا در بعد ورزش همگانی در رده های مختلف سنی به منظور جلوگیری از اتفاقات ناگواری که بعضا در دریاچه پشت سدها و دریاها دیده می شود، شد.

سرپرست فدراسیون شنا اعلام کرد: با توجه به توانمندیها و امکانات موجود در این استان در مقایسه با دیگر استان های کشور، فدراسیون آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی و برپایی اردوهای مختلف تیم ملی را در این استان دارد تا در سال های آتی شاهد میزبانی خراسان رضوی برای رویدادهای ملی و بین المللی رشته شنا باشیم.

وی با بیان اینکه روزی آرزوی احداث استخرهای مدرن سه گانه و 50 متر را در کشور داشتیم، عنوان کرد: هم اکنون این سه امر در استان های مختلف کشور محقق شده و تعداد استخر سرپوشیده موجود در سطح کشور نیز به بیش از 2 هزار استخر رسیده که این تعداد در سال 75 حدود 40 بوده است.

نیک بین با اشاره به تعداد مدال های کسب شده در بازی های آسیایی و المپیک، گفت: در حال حاضر نزدیک به 140 مدال در میادین مختلف توسط شناگران ایرانی به دست آمده که برای کسب افتخارات بیشتر تا المپیک 2020 توجه جدی به ورزش شنا امری ضروری است.

در این مراسم دکتر سیدعلی اکبر هاشمی جواهری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی خواستار ایجاد همدلی به منظور پیشرفت بیشتر در ورزش شنا شد و گفت: از بدو ورودم با شناسایی ظرفیت های بسیار بالای موجود در استان در جمع خانواده ورزش همیشه بر موضوع همدلی تاکید داشته ام زیرا این استان در بسیاری از زمینه ها توانمند است و با همدلی می تواند به سر منزل مقصود هدایت شود.

وی با اشاره به احداث پارک های آبی در شهر مشهد طی سال های اخیر، اظهار کرد: با توجه به تعدد پارک های آبی در این شهر و وجود مربیان کاردان، شنای خراسان رضوی به عنوان قطب شنا کشور شناخته می شود و این امر انتتظارات را از مسوولان و فعالان این عرصه بیشتر می کند.

وی با تاکید بر اینکه در مسوولیت خود منشا اثر باشید، گفت: با توجه به بضاعت موجود در مسیر بالندگی ورزش شنا گام بردارید و طوری عمل کنید که وقتی به پشت سرخود نگاه کردید احساس رضایت داشته باشید.

هاشمی جواهری با اشاره به پذیرش دانشجو در رشته شنا از مهرماه سال جاری در دانشگاه علمی کاربردی، اعلام کرد: این اتفاق تخصصی شدن رشته ورزشی شنا را به دنبال دارد که نتیجه آن پرورش افرادی قابل اعتماد و حرفه ای به لحاظ علمی و تجربی است./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.