فوتبال مثل زندگی است و در لحظاتی که تصورش را نمی کنی اتفاقاتی رخ می دهد که معادلات این رشته جذاب و پرطرفدار عوض می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فوتبال به این دلیل پرطرفدار شده که قابل پیش بینی نیست و به دلیل همین جذابیت خاص به فراگیرترین پدیده اجتماعی قرن تبدیل شده و مخاطبان زیادی دارد، مخاطبانی که هر لحظه پیگیر اتفاقات خاص این رشته هستند و لحظه ای از آن غافل نمی شوند.

مسابقات یورو 2012 یک بار دیگر آن روی سکه فوتبال را در شب سوم مرحله گروهی نشان داد آنجا که روسیه پر امید توسط یونان ناامید حذف شد و یک شگفتی بزرگ رقم خورد یونان که کم امید ترین تیم گروه اول مسابقات بود با پیروزی مقابل روسیه و با توجه به شکست لهستان مقابل جمهوری چک به مرحله حذفی مسابقات صعود کرد.

بدون تردید خوشبین ترین هوادار یونان هم فکر نمی کرد که این تیم کم امید یک بار دیگر در سطح قاره سبز شگفتی ساز شود و با همان روش مخصوص "یونان بازی" بتواند جواز صعود به مرحله بعدی مسابقات یورو 2012 را به دست آورد اما همانطور که همگان شاهد بودند، یونان از کمترین شانس ممکن استفاده کرد و توانست روسیه پرامید را حذف کند و به مرحله حذفی یورو 2012 راه یابد.

حذف روسیه در مرحله گروهی بدون تردید شوک بزرگی به فوتبال این کشور وارد کرده است بسیاری از علاقمندان و کارشناسان فوتبال بر این عقیده بودند که روسیه در این دوره می تواند شگفتی ساز مسابقات شود و حتی تا جمع 4 تیم بازیها پیش برود و شاید هم به فینال برسد اما حذف در مرحله گروهی روسیه را ناکام بزرگ مسابقات لقب داد و حالا باید منتظر  واكنش مديران فدراسيون فوتبال روسيه به اين ناكامي بزرگ باشيم
فوتبال يك بار ديگر ثابت كرد كه هرگز قابل پيش بيني نبوده،‌ نيست و نخواهد بود و هيچگاه نمي توان در اين رشته جذاب و پرطرفدار غيرممكني را متصور شد. حالا مي توان درك كرد كه چرا اين رشته به پديده اجتماعي قرن تبديل شده و محبوبيت خاصي در سراسر دنيا به دست آورده است.
بله، فوتبال مثل زندگي است و همانطور كه در زندگي هر لحظه بايد منتظر يك اتفاق جديد و البته عجيب باشيم، در فوتبال هم هر لحظه اتفاقي رخ مي دهد كه تمام معادلات به هم مي ريزد و همگان در بهت وحيرت فرو مي روند. سرنوشت روسيه در يورو 2012 بسيار تلخ و غم انگيز بود اما اين اتفاق و ناكامي بزرگ همان ذات فوتبال است كه باعث شده اين رشته جذاب و پرطرفدار شود و مخاطبان بي شماري را در سراسر دنيا به خودش اختصاص دهد./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار