عضو هيأت علمي دانشگاه تهران، عدم شرکت ايران در مراسم تدفين وليعهد پادشاه عربستان را پاسخي مناسب به رفتار خصمانه آل‌سعود عنوان کرد.

حسين متفکر عضو هيأت علمي دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به دلايل لزوم عدم شرکت ايران در مراسم تدفين وليعهد عربستان اظهار داشت: هر کشور در صحنه روابط بين الملل، بر اساس منافع ملي و خواست و اراده ملت خود عمل مي کند، با توجه به تحولاتي که در منطقه بوجود آمده و از بين رفتن حکومت هاي ديکتاتور در منطقه و حمايت جدي ايران از اين حکومت هاي مردمي در برقراري دموکراسي و آزادي، اين مسئله يکي از دلايل تعارض جدي ايران با عربستان سعودي است.

عضو هيأت علمي دانشگاه تهران تصريح کرد: لشکرکشي عربستان به بحرين و کشتن مردم مسلمان بحريني از جمله موضوعاتي است که در روابط ايران و عربستان تأثيرگذار بوده است و از طرفي همگامي عربستان سعودي با سياست هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي در مسئله سوريه به سردي و تيرگي اين روابط دامن زده است.

متفکر يکي ديگر از عوامل سردي روابط ايران با سعودي ها را نقش عربستان در اپک عليه کشورهاي عضو عنوان کرد.

وي اظهار داشت: عدم حضور ايران در مراسم تدفين وليعهد عربستان اين پيام را به پادشاهان عرب اعلام مي کند که سياست هاي پادشاهان ديکتاتور عرب بخصوص عربستان در منطقه مورد رضايت کشورهاي همسايه و ايران نبوده و بايستي تغييري در اين سياست ها ايجاد شود.

متفکر در پايان با اشاره به اقدام به محکوميت و اعدام اتباع ايراني توسط حکومت ديکتاتور سعودي، بدون حضور وکلايشان، خاطرنشان کرد: اين امر نشان دهنده اوج رفتار زشت و بهانه جويانه عربستان عليه ايران است و شرکت نکردن ايران در مراسم تدفين وليعهد عربستان با توجه به تمام دلايل ذکر شده، پاسخي کوبنده به اقدامات بهانه جويانه عربستان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار