کارشناس مسايل راهبردي در دمشق تصريح کرد، نااميدي رژيم صهيونيستي از موفقيت گروههاي تروريستي براي سرنگوني نظام سوريه، علت مواضع تند مقامات اين رژيم است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم، سليم حربه گفت، آمريکا، اسرائيل، قطر و عربستان فعاليت گروههاي تروريستي در سوريه را انقلاب مي خوانند، در حالي که حاضر به پذيرفتن انقلاب مسالمت آميز مردم در بحرين نيستند. همانطور که سرگئي لاوروف تاکيد کرد، آمريکا براي افراد مسلح در سوريه سلاح ارسال مي کند. 

آيا واشنگتن از منافع ملت سوريه حمايت مي کند و خواهان دموکراسي و قدرت گرفتن سوريه است؟ گروههاي مسلح حتي در ظاهر هم به طرح کوفي عنان درباره آتش بس پايبند نبودند. 

حربه افزود، ملت سوريه از اصلاحات با هدايت بشار اسد حمايت مي کند. سوريه با ملت خود قوي است. اسرائيل مي داند که سرنگوني سوريه، غيرممکن شده است. آخرين مسئله اي که دشمنان سوريه مطرح کردند جنگ داخلي يا طايفه اي در کشور است. ملت سوريه اسرائيل را دشمن اصلي خود مي داند. ارتش سوريه براي جنگ با دشمن صهيونيستي با استفاده از سلاحهاي راهبردي آمادگي دارد. 

وي اضافه کرد، دخالت نظامي در سوريه بعيد است. حتي اگر جنگ عليه سوريه را آغاز کنند، نمي توانند نتيجه و پايان آن را تضمين کنند. آنها مي دانند که سوريه پاسخ مناسبي به هر حمله خارجي خواهد داد. راه حل بحران در سوريه عملي شدن طرح روسيه براي برگزاري کنفرانس بين المللي به منظور حمايت از طرح کوفي عنان است. هدف راهبردي اسرائيل در منطقه همچنان ضربه زدن و از بين بردن جبهه مقاومت است. اين رژيم به همين علت از مدتها پيش براي سرنگوني نظام سوريه تلاش مي کرد. اسرائيل و آمريکا به اين نتيجه رسيده بودند که سوريه دژ مستحکمي است که نفوذ در آن فقط از داخل امکان پذير است. آنها از تروريستها در داخل براي رسيدن به هدف خود استفاده مي کنند. 

اين کارشناس سوري خاطر نشان کرد: اسرائيل ابتدا اميدوار بود که گروههاي تروريستي در سوريه بتوانند به نتيجه برسند، اما فهميد که اين گروهها کاري از پيش نخواهند برد. به همين علت شاهد سخنان و مواضع تند مقامات اسرائيلي هستيم. اما اين رژيم نخواهد توانست عقربه هاي ساعت را به عقب بازگرداند. سلاحهاي اسرائيلي کشف شده در سوريه، نقش اين رژيم را ثابت مي کند و حتي موساد اسرائيل در داخل سوريه به طور مستقيم ايفاي نقش مي کند. از پول قطر، سلاح عربستان، ايدئولوژيي ابوجهل و رفتار ابولهب عليه سوريه استفاده کردند، اما به نتيجه اي نرسيدند. در توطئه عليه سوريه صهيونيستها، وهابي ها و القاعده با يکديگر متحد شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار