طرح احداث سد مشمپا یکی از اولویت‌های مهم نمایندگان استان زنجان است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه اجرای سیستم انحراف آب این سد شامل دو رشته تونل انحراف آب به قطر داخلی 8.5 متر در مجموع به طول 833 متر و راه دسترسی به محل سد به طول پنج کیلومتر است گفت:ساخت حدود 2 هزار متر مربع کمپ کارگاهی، از نیمه دوم خرداد سال 88 آغاز شده و هم اکنون از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.

حمید نیا افزود : سد مشمپا با آب تنظیمی 480 میلیون مترمکعب و ارتفاع سد از پی 100 متر طراحی شده و هدف از اجرای این طرح تامین آب حدود 42 هزار هکتار اراضی دشت رجعین و منطقه پاوه‌رود، تامین حدود 37 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شرب و صنعت، تولید 110 مگاوات برق و ایجاد اشتغال برای 42 هزار نفر است.

وی به اعتبار هزینه شده برای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد:اعتبارهزینه شده در طرح تاکنون بالغ بر 300 میلیارد ریال و اعتبار سال 91 بالغ بر 120 میلیارد ریال می باشد.

در ادامه این بازدید معاون امور عمرانی استانداری زنجان سد مشمپا را بزرگترین پروژه آبی استان اعلام کرد و گفت: این سد بر روی رودخانه قزل اوزن احداث می‌شود.

کریمی افزود: این سد می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول کند که قطعا پیگیری نمایندگان استان نقش مهمی در پیشرفت این طرح بزرگ آبی استان خواهد داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.