مجرم سابقه داری که برای تملک و فروش مال غیر،اقدام به جعل سند یک ملک در کرج به ارزش چندین میلیارد کرده است تحت تعقیب پلیس آگاهی پایتخت می باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در اواخر سال 87 رئیس دفترخانه اسناد رسمی واقع در غرب تهران با مراجعه به دادسرای ناحیه 2 و طرح شکایت در خصوص ارائه اسناد و مدارک مجعول متعلق به مالکیت ملکی در شهرستان کرج ، عنوان داشت : سیزدهم بهمن سال 1387 ارباب رجوعی به هویت امیرهوشنگ بختیاری به همراه دو نفر دیگر با مراجعه به دفترخانه ی محل کار من ـ واقع در منطقه پونک ـ اقدام به ارائه سند مالکیت ملکی به متراژ 1000 متر واقع در شهرستان کرج و همچنین بنچاق زمین ، صادره از دفترخانه شماره .... واقع در بزرگراه رسالت کرد و درخواست تفویض وکالت بنچاق موصوف را به یکی از دو نفر همراهش به هویت "عباس . ع" را می نماید که در بررسی های انجام شده متوجه مجعول بودن این اوراق شدم " .  
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل اسناد و با توجه به آنکه بنچاق ارائه شده به شاکی از سوی دفترخانه شماره .... واقع در شرق تهران صادر شده ، پرونده جهت رسیدگی به دادسرای ناحیه 4 تهران بزرگ ارسال و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  
با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان با بررسی سند مالکیت و بنچاق ارائه شده به شاکی و نحوه جعل این اسناد اطمینان پیدا کردند که جعل اوراق و اسناد مالکیت کاملا حرفه ای و به احتمال بسیار زیاد توسط متهمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه جعل صورت گرفته است ؛ لذا با توجه به اطلاعات بدست آمده از شاکی پرونده در خصوص مراجعه امیر هوشنگ بختیاری و دو همراهش به دفترخانه ، کارآگاهان اقدام به چهره نگاری از رئیس دفترخانه کردند
وسرانجام با بهره گیری از چهره نگاری و بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی سه نفر از متهمان سابقه دار در زمینه جعل و کلاهبر داری به اسامی "حمید . ک" ، "حجت . م" و "عباس . ع" شدند ؛ هر سه متهم از مجرمان سابقه داری هستند که داراس سوابق متعدد در ارتکاب جرایم مختلف سرقت ، جعل ، کلاهبرداری و موادمخدر هستند .  
با شناسایی هویت واقعی متهمان مشخص شد که "حمید . ک " با هویت مجعول امیرهوشنگ بختیاری و با همدستی "حجت" و "عباس" قصد داشته تا با استفاده از اسناد مجعول ، هر سه نفر اقدام به تصرف مال غیر کرده و پس از آن نیز اقدام به فروش آن نمایند .  
دستگیری و انتقال دو نفر از متهمان به اداره سیزدهم  :  
با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف ، کارآگاهان با بهره گیری از اقدامات پلیسی و با وجود متواری شدن متهمان از مخفیگاه های خود در شهرستان کرج ، در ادامه رسیدگی به این پرونده موفق به شناسایی و دستگیری "حمید . ک" ( 45 ساله ) ، در سال 89 شدند .  
با ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اداره سیزدهم اطلاع پیدا کردند که دیگر متهم پرونده به هویت "عباس . ع" ( 44 ساله ) نیز بیستم تیر سال گذشته در شهرستان کرج ـ منطقه ملارد سرآسیاب به اتهام جعل مدارک دستگیر و روانه زندان شده است .  
با دستگیری و انتقال متهمان به اداره سیزدهم ، تحقیقات از آنها در خصوص جعل اسناد مالکیت آغاز و هر دو نفر صراحتا به همدستی با یکدیگر و متهم متواری "حجت . م" ( 45 ساله ) و تلاش برای تملک و فروش مال غیر ، با استفاده از اسناد مجعول ، اعتراف کردند .  
با اعتراف "عباس . ع" در خصوص نگهداری اصل اسناد مالکیت در مخفیگاهش ، کارآگاهان اداره سیزدهم با اخذ نیابت قضایی به مخفیگاه "عباس . ع" در شهرستان کرج رفتند که دربازرسی از این محل موفق به کشف اصل اسناد مالکیت شدند و در ادامه با شناسایی هویت واقعی صاحب سند و انجام تحقیقات مشخص شد که صاحب واقعی سند مالکیت به علت کهولت و سن بالا در یکی از بیمارستان های تهران ، تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد ؛ لذا با مراجعه کارآگاهان به بیمارستان و انجام تحقیقات از صاحب سند مشخص شد که وی اطلاعی از نحوه دسترسی متهمان به اصل سند مالکیت ملک نداشته اما "عباس . ع" در اعترافات خود گفت اصل سند مالکیت را از حجت دریافت کرده است .  
سرهنگ کارآگاه  فریدون  رهبریان ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به ارزش میلیاردی ملک مورد نظر واقع در شهرستان کرج ، گفت : " با توجه به ادامه تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه و دستگیری آخرین متهم پرونده به هویت حجت . م ( 45 ساله ) ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص محل های تردد و یا مخفیگاه وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055434 و یا 51055513 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ". /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار