آثار هنرهاي سنتي مانند تذهيب را مي‌توان با استفاده از تكنيك هاي مدرن و اشكال متفاوت با ساختار شكني ويژه جلوه اي ديگر بخشيد.

الهام طباخي، هنرمند تذهيب كار، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره نمايشگاهي كه در نگارخانه شيث برگزار كرده است، گفت: در اين نمايشگاه آثار تذهيب را با ابعاد مختلف با شيوه هاي متفاوت ارائه كرده ام.
وي گفت: در اين آثار رنگ نقش تعيين كننده اي دارد در حقيقت از رنگ هاي بسياري چون لاجوردي، طلايي استفاده شده چرا كه زيباي يك اثر با استفاده از اين رنگ ها مضاعف مي‌شود.
اين هنرمند تذهيب كار در ادامه گفت: ويژگي اصلي اين آثار را مي‌توان به ساختار شكني كه در آن ها صورت گرفته دانست، در حقيقت در خلق اين آثار با استفاده از المان هاي موجود در هنر سنتي تذهيب از تركيب بندي هاي خاصي استفاده شده تا آثار كمي متمايزتر باشد.
وي گفت: در حقيقت آثار تذهيب در اين نمايشگاه را مي‌توان كمي متمايزتر با نمايشگاه هاي ديگر در زمينه تذهيب به شمار آورد.
اين هنرمند هنر سنتي تذهيب اظهار داشت: در آثار اين نمايشگاه از هنر سنتي تذهيب به همان شيوه رايج مانند حاشيه نگاري استفاده نكرده ام البته در آثار اين موضوع يعني حاشيه نگاري هم ديده مي‌شود اما در كنار اين حاشيه نگاري مي‌توان نقش مانعي را كه شايد چندان استفاده نشده را نيز ديد همين تفاوت باعث جذب علايق مختلف در اين نمايشگاه مي شود.
وي كه تاكنون نمايشگاه هاي متعددي را برگزار كرده است، گفت: در اين نمايشگاه سعي كرده ام كه به نوعي نگاهي متفاوت را در قالب آثاري جديد ارائه كنم تا به اين ترتيب مخاطب را بار ديگر به مروري به هنرهاي سنتي راغب سازم.
وي گفت: نمايشگاه تذهيب تا اول تير در نگارخانه شيث ادامه خواهد  داشت./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار