استاندار آستاراخان روسیه با اشاره به فعالیت طولانی مدت سرای تجاری ایرانیان در این استان، اظهار کرد: این سرا به عنوان یک بنای تاریخی با معماری کهن به شمار می آید و هم اکنون مرکز تجارت بازرگانان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد الکساندر ژیکلین در مراسم امضای یاداشت تفاهم همکاری بین دولت استان آستاراخان روسیه و خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از حضور در خراسان رضوی، سطح روابط دو کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد.

 وی افزود: با توجه به مرز مشترک آبی با سه استان شمالی ایران سالانه شاهد توسعه مناسبات با این استان ها بوده ایم به طوری که در سال گذشته حجم مبادلات به 250 میلیون دلار رسید که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 30 درصد رشد داشته است.

ژیکلین با اعلام آمادگی برای توسعه مناسبات با خراسان رضوی، گفت: هم اکنون 140 شرکت ایرانی در این استان مشغول به فعالیت هستند و زمینه برای حضور سرمایه گذاران نیز فراهم است و از آنان حمایت های لازم به عمل خواهد آمد.

 گفتنی است : این مراسم تفاهم نامه همکاری دوجانبه اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی بین دولت استان آستاراخان روسیه و استانداری خراسان رضوی به امضا رسید./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.