مسئولان سازمان لیگ فدراسیون والیبال به منظور برگزاری هرچه بهتر مسابقات باشگاهی امسال و برطرف شدن برخی مشکلات بوجود آمده در مسابقات سنوات قبل تمهیدات خاصی را در نظر گرفته است.

منوچهر پورحسن، رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به آنکه دلال ها و واسطه نقش قابل توجهی در جابجایی بازیکن در میان تیم ها و همچنین میزان مبلغ قرارداد آنها دارند در صددیم با اتخاذ تصمیماتی خاص حیطه فعالیت آنها را محدودتر کنیم.

وی تصریح کرد: طی جلسه ای که با مدیرعاملان باشگاه ها فرهنگی ورزشی داشتیم در خصوص نحوه برگزاری مسابقات و چگونگی جذب بازیکن با آنها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته برخی دلال ها و آژانس های نقل و انتقال بازیکن به دلیل رسیدن به منافع مالی خود یک بازیکن که از نظر فنی جزو والیبالیست های درجه چهار است را به جای بازیکن درجه یک به باشگاه ها معرفی کرده اند و این امر باعث رشد بی رویه دستمزدهای بازیکنان شده است.

وی تصریح کرد: در نظر داریم با تشکیل یک گروه کارشناسی اقدام به تقسیم بندی بازیکنان از نظر سطح کیفی و فنی کار آنها کرده و در صورتی که باشگاه ها نیاز به جذب بازیکن داشتند از طریق سازمان لیگ این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: به مدیرعامل باشگاه ها نیز اعلام کردیم که اگر می خواهند والیبالیستی را به ترکیب تیم اضافه کنند خودشان به طور مستقیم و بدون واسطه با گزینه های مورد نظر کادر فنی در خصوص مسائل مالی وارد مذاکره شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات لیگ برتر سال گذشته تجمع بهترین بازیکنان در یک یا 2 تیم بود این امر توازن و هماهنگی تیمها را همراه نداشت و همچنین باعث تقسیم ناعادلانه قدرت شده بود به طوری که یک تیم حتی اعضای حاضر در نیمکت ذخیره هایش هم جزو نفرات اصلی و قدرتمند محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: ما از مدیر عاملان باشگاه خا خواستیم که در زمان جذب بازیکن دقت عمل لازم را داشته باشند به گونه ای که نفرات اصلی آنها را بازیکنان درجه یک براساس سیاست های باشگاه تشکیل داده و از این طریق اجازه فعالیت به دیگر تیم ها در جذب بازیکن دهند.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال گفت: طبق صحبت های داورزنی لیگ برتر در بهترین حالت باید با حضور 10 الی 12 تیم برگزار شود اما با توجه به شرایط موجود امسال مسابقات با حضور 14 تیم اجرا خواهد شد و از سنوات آینده نسبت به کاهش تعداد تیم ها احترام خواهد شد.

گفتنی است، جلسه هماهنگی سازمان لیگ فدراسیون والیبال با حضور مدیرعاملان باشگاه های سایپا، کاله آمل، هاوش گنبد، آلومینیوم، المهدی بندر عباس، شهرداری ارومیه، بانک کشاورزی و پیشگامان کویر یزد و محمدرضا داورزنی (رئیس فدراسیون) منوچهر پورحسن (رئیس سازمان لیگ) برگزار شد و مدیر عاملان باشگاه های شهرداری تبریز، باریج اسانس کاشان، پیکان، جواهری گنبد، گیتی پسند اصفهان و میزان خراسان در این جلسه حضور نداشتند./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار