یک عضو فراكسيون روحانیون مجلس، گفت: مبعث پيامبر (ص) انقلاب بزرگي عليه جهل، گمراهي،‌ فساد و تباهي بود.

حجت الاسلام محمدتقي رهبر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به اينكه مبعث پيامبر انقلاب بزرگي عليه جهل، گمراهي، فساد و تباهي بوده است،  اظهار داشت:‌پيامبر (ص) براي گسترش مكارم اخلاقي مبعوث شدند و مكتب اسلام نيز به اخلاق،‌ صداقت،‌ امانت،‌ راستگويي و ... توجه ويژه‌اي دارد.

این عضو فراكسيون روحانيون مجلس، ادامه داد:‌ فلسفه مبعث پيامبر (ص) انسان‌سازي است و بايد انسان به صفات پاك و برتر متصل شود.

حجت الاسلام رهبر با تاكيد بر بكارگيري مكارم اخلاقی در زندگي امروز، افزود: انسان بايد مكارم اخلاقي را در تمامي ابعاد زندگي خود يعني در سطح سياسي،‌فرهنگي، اجتماعي و... بكار گيرد.

این نماینده مجلس تصريح كرد: انسان‌ها همانگونه كه نسبت به اداي نماز، روزه و ساير واجبات دين  احساس تكليف مي‌كنند بايد نسبت به رعايت اخلاق نيز متعهد باشند.

وي تاكيد كرد:‌اخلاق اسلامي بايد در عرصه خدمتگذاري به مردم بكار گرفته شود.

حجت الاسلام رهبر، تصریح کرد:‌ پيامبر تا لحظات پاياني عمر خود نيز به رعايت اخلاق پايبند بودند و در تمامي رفتارهايشان اين مسئله به چشم مي‌خورد.

اين عضو فراکسیون روحانیون مجلس، خاطرنشان كرد:‌ خشوع پيامبر (ص) در برخورد با مردم،‌ هم‌نشيني با فقرا و طبقات مختلف اجتماع و انتقادپذيري ايشان ناشي از پايبندي حضرت به مكارم اخلاقي بود./پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار