مربیان تیم ملی کاراته بانوان گفتند: قهرمانان کشورهای شرق آسیا پرچم دار مسابقات لیگ جهانی اندونزی هستند و ما اکثر حریفان قدرتمند خود در مسابقات آسیایی را در پیکارهای جهانی ملاقات می کنیم.

ستاره موسوی یکی از مربیان کومیته تیم ملی کاراته بانوان در آستانه اعزام تیم ملی به پیکارهای لیگ جهانی اندونزی که 3 تیر در جاکارتا برگزار می شود در خصوص آمادگی تیم برای حضور در این مسابقات به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: پس از اینکه اعضای تیم ملی به صورت فیکس و ثابت انتخاب شدند تمرینات را اصولی تر پیش بردیم تا جایی که هم اکنون آمادگی بچه ها در حدود 80 درصد می باشد.

نقطه اوج بچه ها یعنی آمادگی 100 درصد برای مسابقات آسیایی ازبکستان  است چراکه  تمام تلاش ها برای حضوری موفق در مسابقات آسیایی است.

وی در ادامه از حریفان قدرتمندی که در این رقابت ها خواهند داشت گفت: در مسابقات جهانی کشورهایی چون چین، ژاپن، فرانسه صاحب نام و قدرتمند کاراته هستند که صد درصد هم شرکت می کنند و طبیعتاً از جمله حریفان ما نیز به حساب می آیند اما مورد حریفان دیگر چون که ما برای اولین بار به مسابقات جهانی می رویم کوچکترین شناختی از آنها نداریم و نمی دانیم در چه حدی کاراته کار می کنند.

موسوی افزود: در بازی های آسیایی هم چند نفر در سال های گذشته حضور داشته اند که هم اکنون جزو نفرات اصلی تیم ملی هستند و کم و بیش با شرایط برگزاری مسابقات آشنایی دارند و جو و فضای مسابقات غریبه نیستند از طرفی کشورهای شرق آسیا پرچم دار مسابقات جهانی هستند که اکثر حریفان قدر ما در مسابقات آسیایی به حساب می آیند بنابراین می توانیم تا قبل از مسابقات آسیایی ازبکستان حریفان خود را محکی بزنیم و نقاط ضعف و قدرت خود و آنها را آنالیز کنیم البته در کنار این کشورهای شرقی آسیا کشورهای فرانسه، اسپانیا، کشورهای روسی، استرالیا، کاراته کاهای خوبی دارند که نباید آنها را نیز دست کم گرفت.

مربی تیم ملی کومیته بزرگسالان در ادامه صحبتهایش به اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: فقط می توانم بگویم که سپاسگزار مسئولان فدراسیون کاراته هستم که اولاً اردوهای دختران را به صورت متمرکز در تهران برپا کرد و دیگر اینکه وضعیت اسکان، لوازم ورزشی، تغذیه و... همه چیز را به طور مطلوب در اختیار کاراته کاها گذاشتند.

هزینه اردوهای بچه ها، هزینه ایاب و ذهاب و حقوق آنها را به حسابشان واریز کردند که این امر در روحیه بچه ها قبل از اعزام تأثیر بسیار خوبی داشت، همه این توجهات مستلزم یک مدیریت قوی است که واقعاً جای تشکر دارد.

وی افزود: تیم ملی دوشنبه 29 خرداد اعزام می شود و شروع مسابقات سوم و چهارم تیر است، 3 تیر 2 وزن از بانوان کاراته کای ما در 61- کیلوگرم و 68- کیلوگرم مسابقه دارند و در 4 تیر 3 وزن 50- کیلوگرم، 68+ کیلوگرم و 55- کیلوگرم به روی تاتامی می روند.

در وزن 61- کیلوگرم سمانه خوش قدم و سمیرا ملکی پور به دیدار حریفان خود می روند و در وزن 68- کیلوگرم پگاه زنگنه و محدثه آقایی به میدان می روند.

در اوزان 50- کیلوگرم سحر کرجی و نازنین دوستی، در 68+ کیلوگرم حمیده عباسعلی و الهه رضا زاده و در 55- کیلوگرم پگاه چالاکی و لیلا بهرامی به مصاف حریفانشان می روند.

فریبا براغی دیگر مربی تیم ملی کومیته کاراته بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: به لطف خدا و توجهات مسئولان فدراسیون روحیه بچه ها خیلی خوب و عالی است و از لحاظ بدنی هم شرایط خوبی دارند ولی یکی دو مورد صدمه دیدگی جزئی دارند که تا هنگام مسابقات این مشکل نیز مرتفع می شود از لحاظ تمرینات بچه ها در آمادگی مطلوبی به سر می برند زیرا در طول تمرینات با تمام وجود تمرین کردند و هیچ گونه کم کاری و اهمال نداشتند.

*همدلی ها یکی از عوامل موفقیت است

وی در ادامه صحبت هایش گفت: همدلی که بین مسئولین فدراسیون و کادر مربیان و بازیکنان بوجود آمده عامل موفقیت ما می شود چراکه همه یکدیگر را از خود می دانند و دوگانگی و دو دستگی در این میان دیده نمی شود بچه ها با انگیزه و با عشق بر سر تمرینات حاضر می شوند و مربیان همانند خواهری بزرگتر در خدمت بچه ها هستند.

ما به همین همدلی دلگرم هستیم که باعث می شود با انگیزه بیشتر کار کنیم اعتماد بین بچه ها و کادر تیم ملی از دیگر عوامل تأثیرگذار در حین تمرینات است.

بداغی در خصوص آماده سازی تیم ملی گفت: فیلم بازی های چندین کشور از جمله چین، کره و... را دیده ایم همچنین CD بازی های قبلی بچه ها را در مسابقات گذشته مشاهده کرده ایم و از مربیان کشورهای آسیایی شرقی که ایرانی هستند نیز کمک گرفته ایم تا روی نقاط قدرت و ضعف حریفان کار کنیم در کنار آن نقاط ضعف بچه ها را هم برطرف کنیم در کنار آن نقاط ضعف بچه ها را هم برطرف و نقاط قدرتشان را نیز تقویت کرده ایم.

علاوه بر اینها تلاش می کنیم که به بچه ها روحیه بدهیم و ثابت کنیم که هیچ چیزی از تیم های دیگر کم ندارند ای بسا که از سایر کشورها یک سر و گردن بالاتر هم هستند.

بداغی به وضعیت اردوها اشاره کرد و افزود: وضعیت اردوها بسیار خوب و عالی است و هیچگونه مشکلی در طول این مدت نداشتیم به جرأت می گویم که وضعیت اردوها در مقایسه با سال های گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست از لحاظ بهداشتی رسیدگی های ورزشی، تغذیه، محل اسکان ورزشکاران و مربیان و... همگی به نحوه شایسته ای بوده که ما در طول سالیان گذشته اینچنین اردویی نداشتیم تمام نیازهای ما و بچه ها در اردوها با کوچکترین تماس برطرف می شود که جای تشکر فراوان از توجه و عنایت رئیس فدراسیون و دبیر دلسوزش و نیز نائب رئیس بانوان را دارد.

همگی ما امیدواریم که در مسابقات جهانی و به ویژه مسابقات آسیایی ازبکستان بتوانیم مقام شایسته ای را به دست بیاوریم تا زحمات این مسولین را به درستی پاسخ دهیم./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار