الیاس تونگوچ معاون حزب اسلامگرای سعادت تركیه با انتقاد از اعطای نشان صلح و آزادی از سوی باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا به شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی،‌ گفت : پرز لایق دریافت نشان صلح نیست بلكه لیاقت نشان جنگ را دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از زمان ، وی گفت كه اعطای این نشان به پرز بیانگر حمایت آمریكا از خونریزی هایی است كه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

معاون حزب اسلامگرای سعادت تركیه در ادامه افزود : آمریكا با اعطای این نشان یك بار دیگر حمایت بدون قید و شرط خود را از سیاست های ظالمانه اسراییل علیه بشریت نشان داد.

تونگوچ با اشاره به اینكه اسراییل باعث حیات آمریكاست ، اظهار داشت : رییس جمهوری آمریكا می گوید امنیت اسراییل قابل مذاكره نیست و اعطای نشان صلح به پرز زهر چشم واشنگتن و تل آویو از جهانیان است، آمریكا و اسراییل برادران خون آشامی هستند كه در قتل مسلمان ها دست داشته اند.

وی به وضعیت فلسطینیان اشاره كرد و افزود: آزادی فلسطین و بیت المقدس آرزو و رویای میلیونها مسلمان تركیه است و قلب مسلمانان تركیه برای فلسطینیان می تپد .

تونگوچ با انتقاد از سیاستهای دولت تركیه در بخش های مختلف گفت: سیاست های خارجی تركیه در بسیاری موارد در راستای سیاست های آمریكا و اتحادیه اروپا قرار دارد و كشورهای امپریالیستی با هدف قرار دادن كشورهای منطقه هدفشان محاصره تركیه است و دولت آنكارا باید از سیاست همسویی و محور قرار دادن آمریكا و اروپا صرف نظر كرده و تمامی روابط خود را با اسراییل قطع كند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار