18 خانه پژوهشی در محلات هجده گانه منطقه 6 راه اندازی شد، تا با شناسایی ویژگی ها و مختصات محله در هر سرای محله نیاز واقعی محلات برطرف شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 ضمن اشاره به تهیه نیمرخ محلات طی شش ماهه پایانی سال گذشته گفت: پس ازتهیه نیمرخ محلات علاوه بر دسترسی به واحد های جمعیتی و تاریخچه محلات ، آسیب های اجتماعی هر محله به صورت مجرا و مشخص تعیین و برررسی شده و همچنین مراکز فرهنگی و خدماتی و افراد و گروه های اثر گذار در هر محله شناسایی گردیدند.
عباسی در ادامه افزود: در حال حاضر با شناسایی ویژگی هاو متخصصان در هر سرای محله خانه پژوهشی با هداف ایفا نقش  درجهت تصمیم گیری و برنامه ریزی بر مبنای نیاز واقعی محلات، به رهگیری از ظرفیت ها و قابلیت های پژوهشی در جهت مکان برنامه ریزی های محلی، ایجاد راهکار های عملی و راهبردی جهت کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین جلب مشارکت های ساکنین محلات به منظور تغییرات اجتماعی مطلوب راه اندازی شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه واگذاری بخشی از مسئولیت های شهری به مدیریت های محلات موجب تغییرات بنیادی و اساسی  در فضاهای زیست محله شده و زمینه مناسبی را جهت بهبود فضاهای اجتماعی و فرهنگی فراهم ساخته گفت: با راه اندازی خانه های پژوهشی و استقرار پژوهشگران محله نیازهای مطلالعاتی، پژوهشی محلات برطرف خواهد شد و بر مبنای یافته های پژوهشی به دست آمده بستر های لازم برای همفکری و هم اندیشی نخبگان و افراد اثر گذار منطقه و محله فراهم می گردد.
 وی در پایان از کلیه پژوهشگران محله و علاقمندان فعالیت های پژوهشی دعوت نمود با مراجعه به خانه های پژوهشی  محلات تا 18 گانه، شهرداری منطقه را در طراحی و برنامه ریزی های منسجم ، متکی بر اطلاعات علمی و پژوهشی یاری رسانند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار