حزب سوسیالیست فرانسه در پایان دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور با کسب بیشترین آراء، ۳۱۴ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی‌ پارلمان را به خود اختصاص داد و پیروز انتخابات شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس نتایج پایانی اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه، حزب سوسیالیست فرانسه که اخیرا در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز توانسته بود به پیروزی برسد، با کسب بیشترین کرسی‌ها پارلمان را به دست خود گرفت.

بر اساس این گزارش، حزب سوسیالیست "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور جدید فرانسه به همراه احزاب چپ‌گرای متحد خود توانست 314 کرسی از مجموع 577 کرسی پارلمان فرانسه را به دست آورده و به این ترتیب اکثریت کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند.

این در حالیست که حزب راستگرای اتحاد برای جنبش مردمی تنها توانست در این انتخابات ۲۲۹ کرسی کسب کند.

فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه که ماه مه گذشته به ریاست جمهوری این کشور منصوب شد، از فرانسویان خواست که بیشترین رأی را به حزب سوسیالیست بدهند تا وی بتواند وعده‌های انتخاباتی خود را محقق کند.

روی کار آمدن سوسیالیست‌ها در فرانسه و به دست آوردن ریاست جمهوری و پارلمان از سوی این حزب که مخالف سیاست‌های ریاضتی هستند، در کنار بن‌بست سیاسی یونان، به چالشی بزرگ برای آینده حوزه یورو بدل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار