محمد تاجيك، تهيه كننده شبكه 2 سيما در گفتگو با خبرنگار
حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: در شبكه هاي مختلف برنامه هاي گفتگو محور طبق سياست گذاري ها و برنامه ريزي هاي خاص آن شبكه ساخته مي شود اما هنگامي كه مناسبت ها فرا مي رسند اينگونه برنامه ها تا حدودي شبيه يكديگر مي شوند كه از جمله اين مناسبت ها مي توان ماه مبارك رمضان را نام برد.
وي ادامه داد: به طور معمول ميهمان محور اصلي برنامه هاي گفتگو محور است و گاهي بخش هاي ساختاري مناسب برنامه نيز تحت تاثير شخصت ميهمان برنامه قرار مي گيرد.
تاجيك تصريح كرد: متاسفانه تهيه كنندگان ما در مرحله اول به ميهمان برنامه مي پردازد در صورتي كه پيش از پرداختن به ميهمان بايد به موضوع برنامه بپردازد.
تاجيك خاطرنشان كرد: در برنامه هاي گفتگو محور، بيشتر سعي مي كنيم طبق راهكارهايي كه كارشناسان برنامه ارائه مي دهد حركت كنيم وبه طور معمول راهكارهاي با توجه به موضوع برناه ارائه نمي دهيم.
وي ادامه داد: به طور يقين برنامه اي كه مجري جذاب تري داشته باشد مخاطب را بيشتر جذب مي كند اما علاوه بر اينكه شناخته شدن يك برنامه با مجري آن يك امتياز محسوب مي شود بايد به اين نكته توجه كرد كه شيوه پرداخت برنامه و بهره برداري از اطلاعات كارشناس برنامه نيز از اهميت بسزايي برخوردار است./ي2