ولاديمير پوتين و باراك اوباما فردا در حاشيه اجلاس گروه 20 به بررسي مسائل مورد اختلاف ميان آمريكا و روسيه خواهند پرداخت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،  به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس ؛ ديدار ولاديمير پوتين، رئيس‌ جمهوري روسيه با باراك اوباما،‌ رئيس‌ جمهوري آمريكا، نخستين ديدار ميان اين دو مقام از زمان پيروزي پوتين در انتخابات رياست جمهوري است.

اين در حاليست كه اوباما نياز دارد تا روسيه به اهداف سياست خارجي آمريكا در خاورميانه كمك كرده و يا دست‌كم از مانع‌تراشي در مقابل آنها خودداري كند.

پوتين نيز به آمريكا نياز دارد تا حرف خود را درباره اين كه روسيه به عنوان يك ابرقدرت به حق خود نرسيده، به كرسي بنشاند.

اوباما و پوتين قرار است در حاشيه نشست اقتصادي كشورهاي گروه 20 در مكزيك كه تمركز آن عمدتا بر بحران اقتصادي در اروپا است، ديدار كنند.

با وجود اين،‌ اين نشست محملي را در حاشيه خود به منظور مذاكرات در خصوص بحران سوريه و مساله ايران فراهم خواهد كرد.

روسيه در برخي از اهداف سياست خارجي آمريكا ركن اصلي را ايفا مي‌كند از جمله اين اهداف مقابله با برنامه هسته‌اي ايران و پايان دادن تدريجي به جنگ افغانستان است. تحولات سوريه و تهديد جنگ داخلي در خاورميانه نيز از جمله فوري‌ترين بحران‌ها هستند.

عضويت روسيه در چند نهاد تاثيرگذار جهاني و قدرت وتوي اين كشور در شوراي امنيت سازمان ملل فراتر از قدرت نظامي و يا اقتصادي خود، به اين كشور قدرت مي‌دهد.

اگر چه قدرت اوباما از پوتين بيشتر است و هر دو مقام نيز بر اين موضوع واقف هستند اما پوتين مي‌تواند در مقابل اهداف دولت اوباما مانع‌تراشي كرده و يا آنها را مختل سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار