معاون جلیلی و نماینده چین در گروه ۱+۵ در سفارت ایران در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند و باقري در اين ديدار تاکيد کرد که 1+5 به توافقات پایبند باشد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بعدازظهر امروز در محل سفارت ایران با ما ژائوشو نماینده چین در گروه 1+5 دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس اين گزارش؛ مذاکرات ایران و 1+5 فردا و پس فردا (دوشنبه و سه‌شنبه) با حضور نمایندگان ایران، گروه 1+5 (آلمان، آمریکا، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مسکو برگزار خواهد شد.

همچنين سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به منظور شرکت در این نشست صبح امروز وارد مسکو شد.

تیر ماه 1387، مهر ماه  1388، آذر ماه 1389 به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول بهمن 1389 و همچنین 26 فروردین ماه 1391 میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود. مذاکرات بغداد نیز سوم و چهارم خرداد ماه 1391 در این شهر برگزار شد.

*تغییر نماینده چین در مذاکرات ایران و 1+5

براساس اين گزارش؛ گزارش ها از مسکو حکایت از آن دارد که نماینده چین در مذاکرات ایران و 1+5 تغییر کرده است.

در حالی که در مذاکرات استانبول 2 و بغداد، ما جائو شو نمایندگی چین در این مذاکرات را بر عهده داشت، اکنون لی یو چنگ جایگزین وی شده است.

چنگ ساعت 14 روز یکشنبه 28 خرداد به وقت مسکو با علی باقری ملاقات کرد.چنگ نیز معاون وزیر خارجه چین است.احتمال می رود تغییر نماینده چین در مذاکرات موقتی باشد.نمایندگان بقیه کشورهای عضو 1+5 تغییر نکرده اند.

*باقري:1+5 به توافقات پايبند باشد

معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که در مسکو به سر می برد  بعد از ظهر یکشنبه در محل سفارت ایران با لی یوچنگ دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار باقری با اشاره به نقش مثبت چین در مذاکرات خواستار پایبند ماندن گروه 5+1 به توافقات استانبول 2 و بغداد و همچنین توافق صورت گرفته در مکالمه تلفنی دکتر جلیلی با کاترین اشتون شد.  

نماینده چین در مذاکرات نیز تنها راه حل پرونده هسته ای ایران را مذاکره دانست و خواستار جدیت و عملگرایی دو طرف در گفتگو ها شد.

لازم به ذکر است طرف چینی از تهران پیگیر انجام این ملاقات بود و توافق شد هیئت های ایران و چین فردا نیز مجددا ملاقات دوجانبه داشته باشند.
برچسب ها: باقری ، مذاکرات ، مسکو ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار