طرح توسعه انبار نفت نظامیه اهواز ظهر امروز به بهره برداری رسید و ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع کشور به 126 میلیون لیتر افزایش یافت.

   به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان، با بهره برداری از این پروژه در مراسم رسمی که صبح امروز (یکشنبه 28 خرداد) در منطقه اهواز برگزار شد ظرفیت ذخیره سازی این انبار از 460 میلیون لیتر به 586 میلیون لیتر افزایش یافت و ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع کشور نیز 126 میلیون لیتر افزایش یافت.
این طرح که در قالب توسعه انبار نفت نظامیه اجرایی شده، شامل احداث 10 مخزن جدید است که 3 مخزن آن به ذخیره سازی گازوییل با ظرفیت 56 میلیون لیتر 3 مخزن به ذخیره سازی نفت سفید با ظرفیت 54 میلیون لیتر و 3 مخزن نیز به ذخیره سازی بنزین با ظرفیت حدود 16 میلیون لیتر به تاسیسات نفت نظامیه اهواز افزوده شده است.
سرمایه گذاری برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه حدود 140 میلیارد ریال بوده که از سوی قرارگاه خاتم الانبیا اجرایی شده است.
با اجرای این پروژه در منطقه ای به وسعت 90 هزار مترمربع، حجم ذخیره سازی این انبار 25 درصد و شمار مخازن ذخیره سازی فراورده های نفتی در این انبار از 21 به 30 دستگاه افزایش یافت.
مجری این پروژه، مدیریت مهندسی بر طرح های شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران بوده و بیش از 90 درصد کالاهای اختصاصی آن از شرکت های داخلی تامین شده است.
بومی سازی، کسب تجارب جدید، افزایش ساخت توان داخل، رعایت استانداردهای جهانی، رشد پیمانکاران داخلی و استفاده از نیروهای بومی از جمله دستاوردهای این پروژه بوده است.
اجرای ساخت شناور آلومینیومی، پیاده سازی دانش مدیریت پروژه و اجرای تمامی مراحل ساخت، نصب و راه اندازی با استفاده از متخصصان داخلی از جمله ویژگی های خاص این پروژه است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ظرفیت ذخیره سازی فراورده در کشور هم اکنون حدود 12 میلیارد لیتر است که این میزان با ساخت انبارها و مخازن جدید در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به 16 میلیارد لیتر افزایش می یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.