در فصل بهار و تابستان خطر ابتلا به بیماری مشترک انسان و دام بیشتر است .

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران  با بیان اینکه شرایط اقلیمی استان ما با توجه به تماس با دام و سگهای ولگرد از عوامل این بیماری است گفت : اطلاع رسانی در زمینه ی بیماری های مشترک انسان و دام یا زئونوز ار رویکردهای مهم حوزه سلامت است .

ناصحی افزود : بیماری تب کریمه کنگو 1 مورد در استان شناسایی و خوشبختانه به سلامت گذشت و این بیماری از طریق حیواناتی مانند بز / گوسفند و گاو به انسان انتقال می یاد بنابراین گوشت این حیوانات تا 24 ساعت در محل سرد یخچال باید نگهداری شود .

بگفته وی شهرداری ها و فرمانداری ها در معدوم کردن و جمع آوری سگ های ولگرد پیگیر هستند و دامپزشکی مازندران هم به واکسیناسیون دام ها و جلوگیری از بیماری تب مالت اقدام جدی دارد .

وی یادآور شد برای همه ی بیماری های مشترک انسان و دام برنامه ی اساسی داریم .وی از خطر بیماری عفونتهای روده ای خبر داد و یادآور شد : خطر این بیماری برای کودکان بیشتر از بزرگسالان است و فصل تابستان برای شیوع این بیماری مناسب است .

وی خاطر نشان کرد آموزش سلامت / تامین آب بهداشتی سالم / دفع زباله های بهداشتی / نظارت کامل بر مراکز تولید از راههای پیشگیری بیماری های عفونتهای روده است .

یادآور می شوم هزار و 107 خانه بهداشت در مازندران وجود دارد ./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.