بیش از دو هزار هكتار عرصه منابع طبیعی در مهاباد آماده واگذاری به متقاضیان طرح توسعه بخش كشاورزی شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: دو هزار و 147هكتار از عرصه منابع طبیعی این شهرستان برای اجرای طرح توسعه بخش كشاورزی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد.

مجید پاتوروز افزود:در این راستاكارگروهی با عنوان 'توسعه بخش كشاورزی' در مهاباد تشكیل شده كه دبیرخانه آن در مدیریت جهاد كشاورزی طرح های ارایه شده توسط متقاضیان را بررسی و برای دریافت زمین مصوب می كند.

وی، با اشاره به اهمیت تشكیل این كارگروه در اشتغالزایی و گسترش فعالیت های تولیدی در بخش كشاورزی افزود: این كارگروه به منظور توسعه توان تولید و ایجاد فرصت های شغلی در بخش كشاورزی تشكیل شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد خاطرنشان كرد: این كارگروه در اتخاذ تصمیم در امور اجرایی، تنظیم و تصویب دستورالعمل های مربوط در خصوص توسعه فعالیت های كشاورزی و منابع طبیعی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این بخش و خدمات وابسته به آنها اقدام های لازم را انجام می دهد.

پاتو، بررسی درخواست ها و طرح های پیشنهادی اشخاص حقیقی و حقوقی ، اتخاذ تصمیم در خصوص واگذاری اراضی به صورت اجاره ای، حق بهره برداری و یا حق انتفاع در قالب طرح مصوب، تعیین میزان تسهیلات مورد نیاز هر طرح و معرفی به بانك های عامل را از جمله وظایف این كارگروه عنوان كرد.

وی ادامه داد: تاكنون 299 فقره پرونده در این زمینه تشكیل كه از این ها 180فقره به دبیرخانه كارگروه معرفی و 77پرونده از این تعداد مورد بررسی قرار گرفته است.

پاتو، از تصویب طرح های ارائه شده 9پرونده در قالب تعاونی خبر داد.

وی خاطرنشان كرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره كار و رفاه اجتماعی و ارایه تقاضا، كد رهگیری دریافت كنند كه پرونده آنان در صورت واجد شرایط بودن به دبیرخانه كارگروه ارسال تا مراحل بعدی آن طی شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد، تعیین میزان تسهیلات مورد نیاز هر طرح و معرفی به بانك عامل، تعیین و تخصیص آب مورد نیاز طرح، اتخاذ تدابیر لازم برای رفع موانع و مشكلات احتمالی طرح ها را از اقدام های بعدی این كارگروه در مورد طرح های ارسالی عنوان كرد.

امسال، 80 میلیارد ریال اعتبار به توسعه بخش كشاورزی مهاباد برای اجرای طرح هایی نظیر احداث مجتمع های گلخانه ای، دامداری و آبزی پروری، امور تولیدات گیاهی، دامی، آب و خاك و صنایع ، طرح های شیلات و دامپزشكی، جنگل، مرتع و آبخیزداری، ترویج و بهره برداری و طرح های كوچك كشاورزی خانگی اختصاص یافته است.

مهاباد با بیش از 80 هزار هكتار اراضی كشاورزی و باغی یكی از قطب های مهم بخش كشاورزی آذربایجان غربی به شمار می رود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.