جلسات آموزش پزشکی زائران حج تمتع از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شد.

امین رضا طباطبایی معاون آموزش و پژوهش مرکز پزشکی حج  و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: جلسات آموزشی زائران حج تمتع از جمله جلسات آموزش پزشکی ویژه حج تمتع در سال جاری بر اساس برنامه های سازمان حج و زیارت از روز گذشته با حضور زائران ، پزشکان و مدیران کاروان ها در مساجد و مکان هایی که کاروان ها معرفی کردند آغاز شد.
طباطبایی با اشاره به محصولات جدید مرکز آموزش و پژوهش مرکز پزشکی حج و زیارت برای حج تمتع در سال جاری گفت: آخرین محصول مرکز آموزش و پژوهش اسلایدهایی است که با قرار گرفتن بر سایت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در اختیار مدیران کاروان ها قرار می گیرد تا در جلسات آموزشی با حضور پزشکان هر کاروان برای زائران توضیح داده شود و نکات آن مورد بررسی قرار گیرد.
معاون آموزش و پژوهش این مرکز افزود: براساس آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی به دست آمده در مناسک پیشین آموزشهای لازم به زائران می بایستی توسط پزشک کاروان ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه این اسلایدها، در 12 سر فصل آموزشی به صورت تصویر و متن تهیه شده است گفت: آموزش های لازم در زمینه مسائل پزشکی و سلامت زائران از زمان پیش از تشرف و آغاز مناسک حج و مراقبت های لازم در این زمان برای کسب آمادگی های جسمانی لازم در مناسک تا توصیه هایی که زائران در زمان تشرف باید انجام دهند در این سر فصل های آموزشی توسط پزشکان ارائه می شود.
طباطبایی در پایان یادآور شد: در این جلسات آموزشی، آموزش مناسک حج و نکات مربوط به این مناسک توسط روحانیون کاروان ها و برخی مسایل اجرایی سفر توسط مدیران کاروان ها آموزش داده می شود. /ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار