طرح پزشک خانواده شهری نیمه تیرماه به عنوان اولین استان در کشور اجرا می شود.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر محمد هادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان این مطلب، گفت: در راستای اجرای عدالت در سلامت و دسترسی آسان همه مردم و تمامی گروه های سنی به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب، طرح پزشک خانواده شهری در استان فارس اجرایی می‌شود.

دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: با اجرای این طرح هزینه های پرداختی توسط مردم در حوزه درمان کاهش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: در این طرح هر یک از پزشکان با تحت پوشش گرفتن جمعیت بین ۵۰۰ تا 2 هزار و ۵۰۰ نفر در هر یک از مراکز ارایه خدمات پزشک خانواده، به خدمت رسانی به مردم می‌پردازند.

دکتر ایمانیه بیان کرد: هر یک از مراکز ارایه خدمات پزشک خانواده از یک تیم ۱۷ نفره تشکیل می‌شود که شامل ۴ پزشک عمومی، پرستار، روانشناس بالینی، کارشناس تغذیه، کارشناس مامایی و کاردان‌های مربوطه می‌شود و جمعیت 10 هزار نفری از بیماران را پوشش می‌دهند.

وی گفت : در طرح پزشک خانواده خدمات سطح اول شامل ویزیت و داروهای مورد قبول بیمه‌ها، رایگان خواهد بود.

دکتر ایمانیه اظهار امیدواری کرد با همکاری رسانه های ارتباط جمعی، سازمان‌های بیمه گر، پزشکان و نیروهای ارایه دهنده خدمات سلامت و مردم عزیز استان، این طرح به خوبی در فارس به عنوان استان پیشرو اجرا شود.

ثبت نام پزشکان متقاضی همکاری در طرح پزشک خانواده شهری در استان فارس آغاز شد

بر اساس این گزارش، مدیر اجرایی طرح پزشک خانواده شهری استان فارس نیز گفت: در اولین مرحله از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در استان فارس ثبت نام پزشکان متقاضی همکاری در طرح پزشک خانواده شهری در استان و از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراجعه حضوری به شبکه های بهداشت و درمان شهرستان‌ها آغاز شده است.

دکتر حمیدرضا قاسم پور افزود: پزشکان متقاضی شرکت در این برنامه می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی به نشانی: www.fhc.sums.ac.ir/form نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند و یا به صورت حضوری به ستاد گسترش شبکه های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و در شیراز به مراکز بهداشت شهرستان شیراز (شهدای انقلاب و شهدای والفجر) مراجعه و نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند.

گفتنی است: تاکنون 200 نفر از پزشکان علاقمند به شرکت در طرح پزشک خانواده شهری از طریق وب سایت دانشگاه نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.