سياست هاي دولت سوئيس در مخالفت با اعمال تحريم هاي آمريکا و اروپا عليه بانک مرکزي ايران و نفت اين کشور سبب ناميدي آمريکا از سوئيس و انتقادات شديد دولت آمريکا از اين کشور شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهيونيستي جروزالم پست  ؛ در حالي که قرار است از اول ماه ژوئيه آينده دور جديدي از تحريم هاي آمريکا و اتحاديه اروپا عليه ايران به اجرا درآيد ، مخالفت سوئيس در پيوستن به جمع اعمال کنندگان تحريم عليه ايران سبب آزردگي شديد آمريکا و انتقادات شديد آمريکا از سوئيس شده است.

آمريکا و اتحاديه اروپا در تلاش هستند تا با اعمال تحريم هاي گسترده عليه ايران و هدف قرار دادن بانک مرکزي ايران و صنعت نفت ايران ، اين کشور را به توقف فعاليت هاي هسته اي وادار نمايند.
دونالد بي ير سفير آمريکا در ژنو با ابراز تاسف و نااميدي از سياست هاي دولت سوئيس درباره ايران ، از اين کشور خواسته است تا آمريکا و اتحاديه اروپا را کمک و همراهي کند.
لازم به ذكر است ، دولت سوئيس از سال 1980  که روابط آمريکا و ايران بطور کامل قطع شد حافظ منافع آمريکا در ايران بوده است . تحليلگران سياسي مي گويند از آنجائيکه سوئيس يک کشور بي طرف در جهان به شمار مي آيد و عضو اتحاديه اروپا نيست بنابر اين هيچ ممنوعيت  يا محدوديت قانوني براي دنبال کردن يا پذيرش تحريم هاي اتحاديه اروپا و يا آمريکا عليه ايران  ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار