تلويزيون کُردست وابسته به اتحاديه ميهني کردستان عراق گزارش داد بحران سياسي عراق رو به آرامش است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون کُردست ؛ جلال طالباني ، رئيس جمهور عراق قصد دارد جناح هاي سياسي اين کشور را به برگزاري نشستي ملي فراخواند.

ناظران سياسي براين باورند تشديد تلاش ها براي رفع اختلاف جناح هاي عراقي و به خصوص مذاکرات مثبت نوري مالکي و مقتدي صدر باعث شده است از التهاب سياسي اين کشور کاسته شود.

همزمان در ديدار جلال طالباني با هيئتي از ائتلاف دولت قانون و حزب دعوه، دو طرف بر لزوم تشديد تلاش ها براي برقراري آرامش و رفع موانع موجود در مسير گفتگوهايي سازنده تاکيد کردند.

از سوي ديگر عبدالحليم ظهيري ، از رهبران ائتلاف دولت قانون تصريح کرد نتايج گفتگوي تلفني نوري مالکي و مقتدي صدر مثبت بوده  و بحران سياسي عراق در حال برطرف شدن است.

عمار الحکيم ، رئيس مجلس اعلاي اسلامي نيز ضمن اشاره به وجود رهبراني دانا در عراق گفت اين افراد توانايي دارند اختلافات را برطرف کنند.

وي همچنين از جناح هاي سياسي کشورش خواست از موضعگيري عليه يکديگر خودداري کنند و فضاي آرامي را براي رفع اختلافات فراهم سازند.
الحکيم همچنين براي برگزاري نشستي ملي چند پيشنهاد مطرح کرد .

در همين ارتباط سفارت آمريکا در عراق تاکيد کرد ، دولت اين کشور از هيچ جناحي در عراق حمايت نمي کند و طرفدار هر راه حلي است که  برخاسته از اراده عراقي ها باشد و در عين حال مغاير با قانون و عامل تشديد خشونت ها نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار