مسئول طرح تفصیلی منطقه 7 گفت: وسعت تهران نه تنها افزایش پیدا نخواهد کرد بلکه روند کاهش و ثبت شرایط موجود در نظر گرفته شده است و رشد جمعیتی که برای افق در نظر گرفته شده حدود 5.10 میلیون نفر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌مهندس رضایی گفت: سرانه جمعیت تنها یکی از شاخص های مهم در تدوین و طراحی طرح های جامع و تفصیلی است. در نرم افزاری که با کمک GIS برای اجرایی شدن طرح تفصیلی طراحی شده لایه های اطلاعاتی از جمله، حریم عوارض گسل ، طرح های موضعی، مرز بندی مناطق، محدوده قانونی، اراضی ذخیره ، بافت ناپایدار، آثار تاریخی وجود دارد.
وی با اشاره به اهمیت تکمیل لایه های اطلاعاتی مراجع تفصیلی در محیطGIS افزود: مدیریت شهری در آینده باید به سمتی پیش برود که اطلاعات ریز شهری را در اختیار داشته باشد چرا که در دنیای کنونی داشتن اطلاعات مربوط به تاسیسات شهری از جمله تاسیسات برق، آب ، گاز، مخابرات مخلوط انتقال فراورده های نفتی از ضروریات مدیریت یکپارچه شهری است.
رضایی خاطر نشان کرد: در طرح جامع تفصیلی جدید شهر تهران وسعت تهران نه تنها افزایش پیدا نمی کند بلکه روند کاهش و تثبیت شرایط موجود در نظر گرفته شده است و رشد جمعیتی که برای افق طرح در نظر گرفته شده حدود 5.109+9/78887789887 میلیون نفر است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار