اگر می خواهید بدانید که چرا زنان بعد از ازدواج دچار اضافه وزن می شوند مطلب زیر را بخوانید.

حمید بشارتی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا واقعا بعد از ازدواج انسان دچار اضافه وزن می شود عنوان کرد: تحقیقات جدید نشان می دهد این موضوع حداقل درمورد زنان با احتمال بسیار زیادی رخ می دهد.

وی با بیان این مطلب افزود: تقریبا 90 درصد زنان بعد از وارد شدن به زندگی مشترک دچار اضافه وزن می شوند که به طور متوسط وزن یک خانم بعد از ازدواج نزدیک به 7 کیلوگرم افزایش پیدا می کند و در 56 درصد از موارد این اتفاق بین 4 تا 6 ماه بعد از شروع زندگی مشترک رخ می دهد.

بشارتی تصریح کرد: در این زمان اکثر زنان به حداکثر آرامش بعد از آغاز زندگی مشترک می رسند و مانند قبل کنترلی روی میزان غذا خوردن خود ندارند و نزدیک به یک دهم از زنان هم به دلیل هم غذا شدن با همسر خود به طور ناخود آگاه بیشتر از حد معمول غذا می خورند و کالری های بیشتری مصرف می کنند.

وی در ادامه گفت: حتی بسیاری از کارشناسان از اصطلاحاتی بنام اضافه وزن عشق استفاده می کنند و معتقدند دو سوم زنان بعد از ازدواج بین 6 تا 12 کیلوگرم افزایش وزن پیدا  می کنند، یک چهارم زنان کمتر از 6 کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کنند و متاسفانه 12 درصد آنها میزان اضافه وزن به بیش از 12 کیلوگرم می رسد و حتی ممکن است دچار چاقی مفرط شوند.

بشارتی عنوان کرد: زنان باید توجه داشته باشند که هر روز نزدیک به 500 کالری غذا کمتری نسبت به همسر خود احتیاج دارند.

وی خاطر نشان  کرد: فقط مصرف چند کالری اضافه در روز می تواند در دراز مدت خود را به شکل اضافه وزن نشان دهد./ح
برچسب ها: زنان ، چاقی ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار