هزار و 150عنوان كتاب درسی برای سال تحصیلی جاری در كشور تالیف شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت:برای سال تحصیلی جاری در 3پایه باید كتاب درسی جدیدالتالیف باشد و برخی از كتاب ها نیز تغییر كلی و جزیی پیدا كرده است.
 حجت الاسلام محمدیان با بیان اینكه همدان و دیگر استان ها نشان داده است كه ظرفیت و مایه های نخبگی آنان به اندازه ای است كه توانایی انجام این برنامه ها را دارند اظهار امیدواری كرد: در سال های آینده در حوزه تولید محتوای الكترونیك (بسته آموزشی ) استان ها سهم بیشتری داشته باشند.
وی با تشریح سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: تحول یك جریان و گفتمان غالب است و یك مطالبه دولتی نیست بلكه مطالبه ای است كه همگان آن را پیگیری می كنند.
 معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستیابی به مراتبی از حیات طیبه هدف اول سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است و راه رسیدن به آن شكوفایی فطرت است افزود: كار آموزش و پرورش شكوفایی این فطرت است كه با پنج عنصر تفكر ، ایمان،علم ،عمل و اخلاق است كه در چهار عرصه ارتباط با خود و خلق،خلقت ، آفرینش و خدا باید شكوفا شود.
وی گفت:برای اجرای سند تحول بنیادین 11 حوزه یادگیری از جمله معارف اسلامی و قرآن،بهداشت،تربیت بدنی،ریاضیات، تفكر و پژوهش پیش بینی شده است.
وی افزود: امروز در سند تحول بنیادین به جای كتاب ، بسته آموزشی وجود دارد و علاوه بر بسته آموزشی محیط آموزشی نیز باید متنوع شود و به جز كلاس كه جز ضروریات است محیط های دیگر از جمله نمازخانه، كتابخانه ، مسجد ، موزه، اردوهای تفریحی و محیط های مجازی باید ایجاد شود. حجت الاسلام محمدیان گفت:در پایه ششم ابتدایی امسال دو درس اضافه می شود كه درس فن آوری در دو بخش آموزش عمومی فن آوری است كه 15 نشست برای داشن آموزن در طول سال برگزار می شود و بخش دوم نیز شامل پودمان های كاری است./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.