رییس اداره ثبت احوال شهرستان دنا گفت: بروز رسانی اطلاعات و آمار جمعیتی و ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی مهمترین رویكرد و سیاست ثبت احوال این شهرستان در سال جاری خواهد بود.

سید 'صمد هاشمی زاده ' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: باید برای ثبت به موقع وقایع حیاتی در جامعه فرهنگ‌ سازی بیشتری صورت گیرد زیرا این امر بستر مناسب برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای مسوولان و تحقق عدالت است.
وی با بیان اینكه باید اهمیت و جایگاه این موضوع به گونه ای شایسته برای مردم و همه متولیان امورتبیین شود اظهار داشت: باید بتوان با آگاه سازی و فرهنگ سازی بیشتر دهیاران ، شوراها ، رابطان و بهورزان بهداشتی در مراكز و خانه های بهداشتی را نسبت به اهمیت و جایگاه این مهم آشنا كرد.
رییس اداره ثبت احوال شهرستان دنا گفت: ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی در هر منطقه ، بخش و شهرستانی مستلزم همكاری ، تعامل و همیاری همه نهادها ، ادارات و دستگاه های متولی بویژه مراكز و خانه های بهداشتی است.
هاشمی زاده افزود: برای ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی چهارگانه نیز باید امكانات و زیرساخت های مناسب در این راستا فراهم شود.
وی اظهار داشت: نبود بیمارستان و زایشگاه در بخش ها و مناطق مختلف شهرستان ، عدم همكاری شواری ثبت وقایع چهارگانه دربرخی مناطق ، كم اهمیت جلوه دادن این موضوع مهم از سوی برخی دستگاه ها و حتی متولیان امراز مهمترین مشكلات و موانع اصلی در ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی است.
هاشمی زاده نبود متولی خاصی در گورستان ها و قبرستان ها برای ثبت فوت نامه ها و سهل انگاری برخی بهورزان در خانه های بهداشتی برای ثبت به موقع وقایع را از دیگر موانع و مشكلات اساسی در خصوص ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی چهارگانه درشهرستان دنا عنوان كرد.
وی افزود: بر اساس ماده 15 قانون ثبت احوال ، مهلت اعلام و ثبت ولادت از تاریخ وقوع آن 15 روز و بر طبق ماده 22 نیز مهلت اعلام و ثبت فوتی از زمان وقوع آن 10 روز تعیین شده است.
رییس اداره ثبت احوال شهرستان دنا افزود: در سال 90 افزون بر 980 فقره ولادت در سطح این شهرستان ثبت شده كه از این تعداد 890 مورد جاری و در همان مدت 15روز تعیین شده به ثبت رسیده و مابقی نیز به صورت معوق بوده است.
هاشمی زاده عنوان كرد: در سال گذشته همچنین 231 فقره فوتی افراد در سطح شهرستان دنا به ثبت رسیده كه از این تعداد نیز 200مورد به صورت جاری و 31 فقره معوق بوده است.
رییس ثبت احوال شهرستان دنا گفت: ثبت وقایع چهارگانه یكی از موثرترین و ضروری ترین موضوع برای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های مهم در كشور محسوب می شود./س
برچسب ها: ثبت ، احوال ، رویکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.