مدیر كل سازمان حفاظت محیط زیست كهگیلویه و بویراحمد، از دستگیری سه شكارچی كه بصورت غیر مجاز اقدام به شكار كرده بودند خبر داد.

 
عطا پورشیرزاد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: این افراد در منطقه شكار ممنوع دنا اقدام به شكار دو راس 'كل' كرده بودند كه با همكاری محیط بانان و نیروی انتظامی سی سخت دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: از این افراد یك قبضه سلاح شكاری و لاشه دو 'كل' كشف و ضبط شد و با تشكیل پرونده و جمع آوری شواهد به دادگستری معرفی شدند.
پورشیرزاد بیان كرد: فرهنگ حفاظت از میراث طبیعی در تمام دنیا رو به گسترش است و همه ملتهای دنیا به تخریب محیط زیست به عنوان یك عمل ناشایست و خودخواهانه می نگرند.
وی عنوان كرد: استان كهگیلویه و بویراحمد از گذشته های دور به عنوان مركز تجمع قوچ و میش بود اما به‌دلیل شكار بی‌رویه، نسل این جانوران از بین رفت و اكنون تنها در حوزه گچساران این دوپستاندار یافت می‌شود.
پورشیرزاد گفت: خرس قهوی بومی استان، همچنین گونه غالب كل و بز نیاز به مراقبت دارد و مردم طبیعت دوست كهگیلویه و بویراحمد می توانند سازمان محیط زیست را در این راستا یاری كنند.
وی اظهار داشت: فرهنگ علاقه به شكار گونه های حیات وحش باید با آگاهی رسانی در استان از بین رود و همه افراد دانشگاهی و رسانه ها می توانند نقش موثری در تغییر فرهنگ علاقه به شكار داشته باشند.
پورشیرزاد بیان كرد: منطقه حفاظت شده دنا با وسعتی معادل 93 هزار و 660 هكتار 155 گونه جانوری پرنده، 24 گونه جانوری پستاندار، 20 گونه آبزی و 39 گونه خزنده را در خود جای داده است.
پورشیرزاد افزود: حدود 11 درصد مساحت استان كهگیلویه و بویراحمد را مناطق حفاظت شده تشكیل می دهد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.