رییس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد گفت: پیش بینی می شود تولید گندم دیم و آبی در سال زراعی جاری با 26درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 209 هزار تن برسد.

 
'جعفر گرجی پور' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: میزان تولید گندم دیم و آبی در سال 89 حدود 150 هزار تن بود.
وی میزان تولید محصولات زراعی در سال 89 را افزون بر 416هزار تن عنوان كرد و افزود: در سال 90 این میزان به حدود 525 هزار تن افزایش پیدا كرد.
درسال 89 تولید محصولات زراعی استان بیش از 416 هزار تن بود كه درسال گذشته به 525 هزار تن افزایش پیدا كرد.
رییس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد تصریح كرد:در سال گذشته 23 هزار تن گندم مازاد برنیاز كشاورزان خریداری شد این در حالی است كه امسال تاكنون بیش از 27 هزار تن گندم خریداری شده است.
گرجی پوراظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از50 هزار تن گندم مازاد بر نیاز كشاورزان در استان خریداری شود.
وی اضافه كرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، گندم تولیدی شهرستان های كهگیلویه ،بهمئی و بخشی از مناطق شهرستان گچساران درشهر بهبهان و گندم شهرستان باشت در شهر ممسنی به فروش می رسد.
رییس جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه در تلاش هستیم تا با همكاری بخش خصوصی بتوانیم در شهرستان كهگیلویه سیلو ایجاد كنیم افزود: تاكنون استقبالی ازاین موضوع نشده است.
رییس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد گفت: قیمت گندم دروم و گندم معمولی را به ترتیب 440 و 420 تومان اعلام كرد.
وی با اشاره به واگذاری اراضی ملی به كشاورزان و حمایت ویژه دولت از این طرح گفت: در سال گذشته برای طرح های كشاورزی و سایربخش ها بیش از یك هزار و 257 هكتار از اراضی ملی در سطح استان واگذار شد.
گرجی پور عنوان كرد: سازمان جهاد كشاورزی استان در سال های اخیر با بهره گرفتن از روش ها ، اصول نوین علمی و با نگرشهای دانایی محور در حوزه ها و ابعاد مختلف توانست تحولات عظیمd را در زمینه افزایش راندمان تولید ، كاهش هزینه ها و بهبود كیفیت عملیات های كشاورزی به وجود آورد.
وی اصلاح روش الگوی كشت های حفاظتی و نیمه حفاظتی و توسعه روش آبیاری تحت فشار را دو نمونه بارز از اصول علمی جدید در این راستا دانست و گفت: سازمان جهاد كشاورزd با ترویج ، آموزش و بهره برداری از اصول علمی جدید همچنان به دنبال توسعه روز افزون این هدف مهم و اثر گذار است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.